سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مهدوی: دوره‌های انتخاب نماینده فنی فدراسیون جهانی تکواندو بسیار سنگین بود

رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: دوره‌های انتخاب نماینده فنی فدراسیون جهانی تکواندو بسیار سنگین بود و مواردی که در 2 تا 3 هفته باید تدریس می‌شد، در دو روز تدریس و تمامی موارد موارد مربوط به برگزاری مسابقات از صفر تا 100 مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، حافظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص انتخاب و قبولی او و سیروس رضایی در دوره‌های فدراسیون جهانی و انتخاب به عنوان نمایندگان فنی فدراسیون جهانی تکواندو اظهار داشت: فدراسیون‌های ملی این شانس را داشتند که از اعضایی مانند رئیس، دبیر، هیئت رئیسه و کمیته فنی افرادی را برای حضور در این کلاس معرفی کنند و از طرفی از سوی فدراسیون جهانی برای افرادی که در دوره‌های دوره مدرسی حضور داشتند، دعوتنامه ارسال شد.

وی تصریح کرد: در نهایت این دوره با حضور 93 نفر از 53 کشور در دو روز برگزار شد. محتوای این دوره‌ها بسیار سنگین بود و مواردی که در 2 تا 3 هفته باید تدریس می‌شد، در دو روز تدریس و تمامی موارد موارد مربوط به برگزاری مسابقات از صفر تا 100 مطرح شد. در این دوره‌ها روسای کمیته مسابقات، کمیته آموزش، کمیته پزشکی، کمیته پارا و سایر کمیته‌های فدراسیون جهانی شخصاً تدریس کردند و بعد از 2 روز نیز بلافاصله آزمون گرفته شد که خدا را شکر توانستیم آزمون را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در خصوص شرح وظایف نمایندگان فنی فدراسیون جهانی تکواندو گفت: قرار است از طرف فدراسیون جهانی این نفرات در مسابقات رسمی G1 و G2 به عنوان نمایندگان رسمی WT حضور داشته باشند و وظیفه نماینده فدراسیون جهانی در این رویدادها ریاست کل مسابقات است. عضویت نمایندگان فدراسیون جهانی نیز دو ساله خواهد بود و بعد از دو سال دوره بازآموزی برگزاری می‌شود.

مهدوی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعویق یک ساله المپیک، تغییری در داوران مسابقات المپیک و پارالمپیک ایجاد خواهد شد یا خیر؟ گفت: قرار نیست تغییری در این نفرات ایجاد شود و قرار است نفرات مشخص شده در مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای تست شوند تا ترکیب داوران حاضر در المپیک و پارالمپیک مشخص شوند. در حال حاضر تنها مسابقات انتخابی آسیایی و اروپایی باقی مانده است و با برگزاری این دو رویداد بلافاصله ترکیب داوران نهایی معرفی خواهد شد.

وی در خصوص شانس ایران برای قضاوت در مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو و عدم حضور نماینده داوری در المپیک گفت: من و عبدالرضا بهاری دو نماینده ایران هستیم که امید داریم حداقل یک نفر برای قضاوت در مسابقات پارالمپیک انتخاب شود. عدم حضور نماینده از داوری ایران برای حضور در المپیک نیز نشانه ضعف داوری ایران نیست و تقریباً ما در تمامی ادوار در المپیک نماینده داشتیم. 211 کشو عضو فدراسیون جهانی تکواندو هستند و تنها 30 کشور می‌تواند نماینده در المپیک داشته باشند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو خاطر نشان کرد: رئیس فدراسیون جهانی تکواندو برای این دوره تلاش کرد که نحوه حضور داوران برای قضاوت در المپیک و پارالمپیک عادلانه توزیع شود تا کشورهای بیشتری درگیر این موضوع باشند. از طرفی قرار است برای اولین بار پاراتکواندو در بازی های پارالمپیک حضور داشته باشد که این موضوع اتفاق تاریخی است. خدا را شکر در حال حاضر 2 نماینده از ایران برای قضاوت در این رویداد کاندید هستند و نشان دهنده این است که ما در هر بخشی حرف برای گفتن داریم و چیزی از شایستگی داوری ایران با عدم حضور در المپیک کم نخواهد شد.

مهدوی در خصوص احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ در دی ماه و شرایط داوران برای حضور در مسابقات گفت: داوران صد درصد برای حضور در مسابقات لیگ آماده هستند. در این مدت هماهنگی داوران خود را به صورت آنلاین برگزار کردیم که بازتاب بسیار خوبی داشت. به جرات می‌توان گفت که هیچ تفاوتی در آمار داوران ما با وجود آنلاین برگزار شدن این دوره‌های هماهنگی ایجاد نشد و اکثریت داوران حضور داشتند و با آخرین تغییرات قوانین فدراسیون جهانی آشنا شدند.

وی در خصوص قضاوت در مسابقات پومسه آنلاین قهرمانی جهان و تفاوت این موضوع با داوری حضوری گفت: فدراسیون جهانی با برگزاری آنلاین مسابقات کار خوب و شگفت انگیزی را انجام داده است و با استفاده از تکنولوژی همه چیز در بهترین شرایط ممکن  برای داوران است. برگزاری سمینارهای مجازی باعث شده تا همه مطالب فنی مطرح  و داور شرایطی را احساس کند که انگار در فضای واقعی است. برگزاری آنلاین مسابقات حرکت بسیار خوبی برای پویایی ورزش تکواندو است تا جهان را از این حالت یکنواختی خارج شود. با نوع‌آوری WT شاهد هستیم چند نسل از یک خانواده در مسابقات حضور دارند تا رشته تکواندو پویایی بیشتری داشته باشد.

رئیس کمیته داوران در خصوص نحوه داوری مسابقات گفت: فینال‌های مسابقات پومسه به صورت زنده و در 6 روز برگزار خواهد شد و دقیقاً مانند مسابقات واقعی داوران باید در لحظه بعد از اجرای فرم امتیازات خود را ارسال کنند. در سایر مراحل مسابقات برای داوران مقطع زمانی را مشخص می‌کنند تا با مراجعه به لینک‌های مربوط و دریافت فیلم نمرات خود را بارگذاری کنند و این متفاوت با قضاوت مرحله نهایی است و به داور مجال می‌دهد با خیال راحت فیلم را ببینید.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده