سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

رییس فدراسیون جهانی تکواندو؛

چو: با کیفیت‌ترین رقابت‌های پومسه آنلاین را به نمایش می‌گذاریم

نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و فدراسیون جهانی تکواندو آماده برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها در تاریخ 15 نوامبر (25 آبان‌ماه) است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، طبق اعلام قبلی فدراسیون جهانی تکواندو، نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه آنلاین 2020 - دانمارک از 25 آبان‌ماه تا اواسط آذرماه برگزار می‌شود.

فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار خبری در سایت خود از اعلام آمادگی برگزاری مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها در تاریخ 15 نوامبر (25 آبان‌ماه) خبر داده است.

پومسه یکی از رشته‌های ورزشی در جهان است که نیاز به حضور ورزشکار در یک مکان خاص ندارد؛ برهمین اساس فدراسیون جهانی تکواندو با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفت تا مسابقات قهرمانی جهان پومسه و همچنین رقابت‌های آزاد پومسه را به صورت آنلاین برگزار کند.

در مسابقات قهرمانی جهان تنها ملی‌پوشان هر کشور می‌توانند حضور پیدا کنند که رقابت‌ها دارای گرید G2 است؛ این رویداد در 14 رده‌سنی مردان و زنان برگزار خواهد شد که 12 رده‌سنی در بخش استاندارد شرکت می‌کنند و 2 رده سنی نیز در بخش ابداعی به اجرای فرم می‌پردازند.

رقابت‌های قهرمانی آزاد پومسه نیز برای اعضاء یک خانواده در هر رده‌سنی به صورت زوج و تیمی در هفت بخش برگزار می‌شود.

"چانگ وان چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به این رقابت‌ها گفت: ابتدا قصد داشتیم میزبان رسمی مسابقات قهرمانی جهان پومسه در ماه "می" باشیم اما با توجه به اینکه می‌خواستیم فرصتی را برای ورزشکاران به منظور رقابت و تمرین در دوران شیوع کرونا فراهم نماییم، برای نخستین مرتبه این رویداد را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ما همیشه اعلام می‌کنیم که تکواندو ورزشی برای همگان است و حالا این رشته می‌تواند نیرویی برای قوی‌تر ماندن در دوران همه‌گیری ویروس کرونا باشد. پس تصمیم گرفتیم تا این رقابت‌ها را در گروه مردان و زنان و رده‌های سنی مختلف برگزار نماییم. در این زمان که خانواده‌ها از هم دور شده‌اند،  مسابقات آزاد آنلاین پومسه می‌تواند پدربزرگ، مادربزرگ و نوه‌ها را دور هم جمع کند. این نیرو تنها در ورزش تکواندو وجود دارد و ما علاقه مندیم هرچه سریع‌تر ویدئوهای ارسالی از سراسر دنیا را مشاهده کنیم.

شرکت کنندگان از 16 نوامبر به مدت 5 روز می‌توانند فیلم‌های اجرایی پومسه خود را ارسال کنند تا 7 داوری که از میان 73 کشور انتخاب شده‌اند، به قضاوت ویدئوها بپردازند. فیلم‌ها بر اساس  استانداردهای پومسه که شامل قدرت، تکنیک، تعادل در اجرای حرکت‌ها  و ... می‌شود، امتیاز گذاری می‌شوند. بالاترین و پایین ترین امتیازهای داوران برای هر یک از ویدئوها محاسبه شده و میانگین گرفته شده از5 امتیاز برای مشخص شدن، امتیاز نهایی در نظر گرفته می‌شود. جدول زمان بندی رقابت‌های مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی بر اساس تعداد شرکت کنندگان اعلام خواهد شد.

در مرحله فینال، 8 پومسه‌رویی که به این مرحله راه پیدا کرده‌اند به صورت زنده به اجرای فرم می‌پردازند که براساس زمان‌بندی پخش می‌شود.

فدراسیون جهانی تکواندو در نظر دارد هرساله مسابقات قهرمانی پومسه را به صورت آنلاین برگزار کند و در این میان تلاش می‌کند با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های موبایل به توسعه این بخش بپردازند و به تعداد طرفداران این رشته از طریق بهره‌گیری از تکنولوژی اضافه نماید.

دکتر چو در پایان گفت: ما با کیفیت‌ترین رقابت‌های پومسه آنلاین را به نمایش خواهیم گذاشت تا شرکت کنندگان بتوانند احساسی مشابه آن چه در سالن مسابقات داشتند را در خانه تجربه کنند. رقابت‌های پومسه آنلاین از تازه‌ترین رویدادهایی است که در دوران کرونا با آن روبه رو می‌شویم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده