سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

پیشکسوت تکواندو استان اردبیل؛

کارکرد ورزش از جنبه تفریحی و سرگرمی فراتر رفته است

پیشکسوت تکواندو اردبیل گفت: امروز کارکرد ورزش از جنبه تفریحی و سرگرمی صرف فراتر رفته و دارای کارکرد و تاثیرات بسزایی در حوزه های گوناگون چون مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و  اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان اردبیل؛ فرهاد یوسفی اردبیلی مدرس علوم ارتباطات اجتماعی و از پیشکسوتان ورزشی استان گفت: امروز کارکرد ورزش از جنبه تفریحی و سرگرمی صرف فراتر رفته و دارای کارکرد و تاثیرات بسزایی در حوزه های گوناگون چون مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و  اجتماعی است.

مدرس دانشگاه علوم ارتباطات اجتماعی افزود: میادین ورزشی امروز علاوه بر ایفا نقش در سرنوشت داخلی کشور، به عنوان شاخه ای از دیپلماسی عمومی توانسته است درعرصه بین المللی و درکنار بازیگران دولتی دیپلماسی سیاسی وحتی فراتر و قوی تر از آن مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دیپلماسی ورزشی نقش مهمی به عنوان قدرت نرم در شناساندن ارزش های ملی و فرهنگ دینی و اسلامی دارد.

یوسفی تاکید کرد: با توجه به این حساسیت ها، لازم است درکنار تربیت جسمی و بدنی، پیوست های اخلاقی و فرهنگی نیز به شکل متناسب و مستمر لحاظ گردد.

وی افزود: توجه ورزشکاران به فلسفه ورزش امری ضروری است که باید سرلوحه امور در برنامه مدیریت ورزشی قرار گیرد.

وی که از مربیان رشته اهداف ثابت فدراسیون تیراندازی و از اعضاء خانواده بزرگ تکواندو با سابقه حضور سی ساله و مسئولیت هایی چون کمیته نظارت وارزیابی هیات استان، کمیته روابط عمومی و سرپرستی هیات استان است، اظهار داشت: ویژگی نظام اسلامی و اعتبار و جایگاه آن ایجاب می کند برای تربیت ورزشکار مسلمان همت همگانی و دغدغه عمومی وجود داشته باشد.

وی افزود: تلاش برای مبارزه باظلم، یاریگری مظلوم، گسترش عدالت، مبارزه باهوای نفس، اطاعت پذیری، ایمان، اجرای دستورات دینی از جمله ویژگیهای ورزشکارمسلمان از منظر مکتب حیات بخش اسلام است که غفلت از آن وتوجه صرف به تربیت جسمانی، جامعه ورزش را از مسیر اصلی منحرف خواهد کرد.

مدرس علوم ارتباطات اجتماعی که درحال حاضر نائب رییس هیات تکواندو استان می باشد، اظهار داشت: ،توجه ورزشکار در هررشته به فلسفه حرکات، عناوین و درجات آن رشته، رسالت خطیر مربیان و مدیران ورزشی است.

وی درتشریح نمونه هایی از فلسفه های موجود در رشته تکواندو، گفت: تکواندو با مشخصه هایی چون خطا بودن حمله و یا ضربه زدن به حریف زمین افتاده، ممنوعیت عبور از حد مرزی در میدان، جریمه اعمال ممنوعه برای زمین انداختن حریف و مواردی دیگر الگو و تمرینی برای سعادت در زندگانی است که نباید فراموش شود.

وی که برادر  شهید تکواندو کار بهنام یوسفی می باشد، تاکیدکرد: شهدا و ورزشکاران شهید الگوهای ارزشمندی برای سعادت دنیوی واخروی می باشند همانها که پلاک خویش را مدال قهرمانی خود قرارداده، قهرمانان واقعی برای طول تاریخ بشریت واقع شدند.وی اظهار امیدواری کرد: کمیته های فرهنگی هیات های ورزشی در معرفی اوصاف و مشخصه های شهدای ورزشکار به عنوان الگوی قهرمان واقعی همت لازم را بیش از پیش داشته باشند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده