سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

نقش ورزش در سلامت بانوان در دوران کرونا

شیوه زندگی نادرست و در راس آن بی تحرکی و عادات تغذیه ای نامناسب، موجب افزایش چشمگیر شیوع بیماری های مزمن غیر واگیر (NCDs) در اغلب کشورها و همچنین کشور ما، ایران شده است و اصلی ترین علت مرگ و میر را تشکیل می دهند. اضافه وزن و بی تحرکی، از علل این افزایش هستند.

درصد بالایی از موارد ابتلا به بیماری‌های مزمن غیر واگیر (NCDs) قابل پیشگیری است. ملاحظات ساده شیوه زندگی در پیشگیری یا به تعویق انداختن آن موثرند. حفظ وزن طبیعی، شرکت در فعالیت فیزیکی منظم و داشتن رژیم غذایی سالم، خطر NCDs را کم می کنند. فعالیت جسمانی منظم در پیشگیری اولیه از  NCDs  و درمان بیماران و عوارض متعدد آن توصیه می شود.

ورزش نقش مفیدی در کاهش عوارض NCDs دارد. موجب بهبود وضعیت سیستم تنفسی، کاهش درصد چربی بدن، بهبود پروفیل چربی های خون، کاهش فشار خون، بهبود کنترل قند خون، کاهش غلظت اسید اوریک خون، بهبود برداشت اکسیژن توسط بافت ها، بهبود توده و قدرت عضلانی، بهبود دامنه حرکتی مفصل و محتوای معدنی استخوان، تسهیل کاهش وزن، افزایش اعتماد به نفس و استقلال و به شکل کلی، کاهش مرگ و میر و بهبود کیفیت زندگی می شود.

همه بیماری های NCDs به بررسی های دقیق پیش از شرکت و در صورت لزوم درمان متناسب و تغییر برنامه ورزشی نیاز دارند. همه سطوح هرم حرکتی باید در برنامه ورزشی مورد توجه قرار گیرند. نوع، تواتر، شدت و مدت یا تعداد تکرار در مورد هر نوع تمرین باید برای بیمار مشخص شود و جداول پایش و پیشرفت فردی به آنها داده شود. توجه به اقدامات ایمنی اهمیت بسیار زیادی در بیماری ها خواهد داشت.

در دوران همه گیری کرونا، انجام فعالیت های ورزشی چه در خانه، چه در محیط های باز و چه در سالن های ورزشی، با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی می تواند به بهبود سطح ایمنی، کاهش اضطراب و سردرگمی افراد جامعه کمک کند. مقالات متعددی اشاره کرده اند افرادی که به طور منظم به ورزش های هوازی متوسط می پردازند، در صورت آلودگی به کروناویروس، احتمال بروز بیماری وخیم در آنها کمتر است. بانوان نقش الگوسازی را در این راستا برای خانواده خود نیز خواهند داشت.

امید است با ورزش و رعایت اصول بهداشتی بتوانیم هرچه بشتر از ابتلا به  NCDsو عوارض آن جلوگیری کنیم.

تهیه و تنظیم: دکتر لاله حاکمی
 متخصص بیماری های داخلی- فلوشیپ فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا
نایب رئیس و رئیس کمیته سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی و رییس کمیته پزشکی فدراسیون تکواندو

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده