سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

مهدوی: دوره آنلاین هماهنگی بین‌المللی فرصتی طلایی برای داوران است

حافظ مهدوی رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در خصوص سمینار و دوره‌های هماهنگی و دانش افزایی بین‌المللی داوری توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فدراسیون جهانی تکواندو در نظر دارد با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره‌های بین‌المللی خود را به صورت غیرحضوری پیگیری کند. برهمین اساس برگزاری سمینار و دوره‌های هماهنگی و دانش افزایی بین‌المللی داوری را به صورت آنلاین در دستور کار خود قرار داده است.

حافظ مهدوی رییس کمیته داوران با اشاره به برگزاری این دوره‌ها گفت: سمینار بین المللی برای ارتقاِ داوران ملی به بین المللی در نظر گرفته شده است اما دوره هماهنگی یا دانش افزایی مربوط به داورانی است که پیش از این درجه بین‌المللی را اخذ کردند و فدراسیون جهانی تنها این دوره‌ها را به منظورهمبستگی بیشتر برگزار می‌کند. این دوره ها فرصتی خوب و طلایی است تا داوران بتوانند با شرکت در آن امتیاز کسب کرده و راه را برای ارتقاء درجه داوری خود هموار سازند.

مهدوی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط بحرانی که در دنیا قرار دارد، فدراسیون جهانی برنامه‌ای را تدوین کرده و تا زمانی که شرایط ادامه داشته باشد، دوره‌های بین‌المللی خود را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کند. این دوره همانند دوره‌هایی است که پیش از این به صورت حضوری برگزار می‌شد و هزینه‌های بسیاری برای داوران به دنبال داشت اما حالا تنها با پرداخت هزینه دوره می‌توانند در آن شرکت کنند. برای شرکت در این دوره‌ها هر داور باید 100 دلار پرداخت کند.

وی با تاکید بر دریافت کارت گلوبال گفت: داوران بین المللی که به دنبال ارتقاء درجه هستند و کسانی که می‌خواهند درجه بین المللی را دریافت کنند باید در سامانه فدراسیون جهانی GMS ثبت نام کرده و کارت گلوبال را دریافت کنند؛ داشتن این کارت برای همه داوران اجباری است و کسانی که عضو نباشند، نمی‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. بر همین اساس داوران متقاضی ابتدا باید از طریق سامانه بانک اطلاعات هیات تکواندو استان خود ثبت نام را انجام داده و سپس 40 دلار برای اخذ کارت گلوبال را به خزانه داری فدراسیون تحویل دهند.

رییس کمیته داوران اظهارداشت: داوران می‌بایست در فرصتی که در اختیار دارند با هیات‌های استانی تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را برای ارسال مدارک و هزینه‌ها انجام بدهند. پرداخت غیرآنلاین بایستی حداکثر 5 روز پیش از آغاز رسمی دوره انجام شود و چنانچه افرادی دسترسی و امکان پرداخت را دارند، می‌توانند شخصا اقدام نمایند. وبینار از طریق برنامه زوم و تنها در مروگر گوگل کروم انجام خواهد شد و شرکت کنندگان برای حضور باید از این برنامه‌ها استفاده نمایند و پیش از آغاز دوره بررسی کنند تا چنانچه مشکلی دارد، برطرف نمایند.

مهدوی در ادامه با بیان اینکه دوره هماهنگی یا دانش افزایی طی دو روز و در 8 ساعت پیگیری خواهد شد و داوران پس از آن گواهی حضور دریافت می‌کنند، گفت: قوانین مسابقه و تفسیر آن، قواعد پاراتکواندو، چارچوب و آداب داوری و حمایت از ورزشکاران، موارد بازبینی ویدئو، موارد پزشکی و اضطراری، مدیریت مبارزات، بررسی ویدئوهایی از بازی سرفصل‌های دوره است؛ در پایان آزمون کتبی به زبان انگلیسی گرفته خواهد شد و یک امتیاز به داوران اعطا می‌شود که در ارتقاء درجه داوران تاثیر گذار است.

وی با اشاره برگزاری سمینار بین‌المللی داوری گفت: برای نخستین بار دوره آنلاین پیش نیاز برای حضور در سمینار بین‌المللی برگزار می‌شود که شرط لازم برای حضور در سمینارغیرآنلاین است و داوران حتما باید در این دوره شرکت کنند. برای حضور در این دوره نیز شرکت کنندگان باید کارت گلوبال دریافت کنند و بلافاصله پس از آن نسبت به پرداخت 100 دلار اقدام نمایند. دارا بودن داوری درجه یک داخلی الزامی است و در نهایت به آنها گواهی اعطا خواهد شد.

رییس کمیته داوران افزود: این دوره نیز طی دو روز و در هر روز به مدت 4 ساعت انجام می‌شود که در آن زبان انگلیسی آموزش داده خواهد شد و سرفصل‌های آن مربوط به قوانین مسابقات تفسیر و علائم آن، قواعد پاراتکواندو، چارچوب و آداب داوری بین المللی، حمایت از ورزشکاران، بازبینی ویدئو،بازرسی بر روال وزن کشی، موارد پزشکی و اضطراری و مدیریت بازی، تجهیزات PSS است.

مهدوی تاکید کرد: افرادی که در دوره پیش نیاز شرکت نکنند جواز حضور در سمینار اصلی که متعاقبا تاریخ آن اعلام می‌شود را نخواهند داشت. معرفی نامه کتبی هیات استان، داشتن حداقل داوری درجه یک داخلی، آشنایی به زبان انگلیسی (محاوره)، عضویت در سیستم GMS و داشتن کارت گلوبال، تعامل و همکاری با کمیته داوران و  قضاوت در 3 رویداد داخلی شرایط حضور در دوره آنلاین پیش نیاز است. همچنین کلیه افرادی که متقاضی حضور در دوره پیش نیاز هستند بایستی در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد به منظور انجام تست زبان انگلیسی آماده شوند که این تست به صورت غیرحضوری و یا حضوری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی تکواندو دوره را به دو بخش تقسیم کرده که دوره هماهنگی و دانش افزایی در 5 دوره و به ترتیب در تاریخ های 5 و 6 سپتامبر، 10  و 11 اکتبر، 28 و 29 نوامبر، 5 و 6 دسامبر و 19 و 20 دسامبر برگزار خواهد شد. دوره پیش شرط سمینار نیز طی 4 دوره برگزار می‌شود که در تاریخ‌های 22 و 23 سپتامبر، 17 و 18 اکتبر، 3 و 4 نوامبر و 12 و 13 دسامبر انجام می‌گردد.

رییس کمیته داوران در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی در بخشنامه اعلامی آمده است و داوران با مطالعه آن می‌توانند ابهامات خود را برطرف نمایند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده