سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

پاراتکواندو در انتظار برای اولین حضور در بازی های پارالمپیک

پارتکواندو برای نخستین مرتبه توانسته به صورت رسمی به بازی های پارالمپیک راه پیدا کند و حالا با توجه به شیوع ویروس کرونا اکنون ورزشکاران این رشته باید یک سال دیگر برای حضور صبر کنند؛ این لحظه می تواند برای ورزشکاران تاریخی و خاطره انگیز باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پاراتکواندو برای نخستین مرتبه به بازی های پارالمپیک راه پیدا کرده است و حالا فصل جدیدی برای این رشته در المپیک توکیو رقم خواهد خورد.

چهار سال پیش تکواندو به صورت نمایشی به شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک راه یافت. این لحظه برای فدراسیون جهانی تکواندو که تمام تلاشش را برای توسعه و گسترش این بخش در طول یک قرن انجام می داد، امید بخش بود.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو در سال 2009  برگزار شد و پس از آن پنج دوره ی دیگر نیز ادامه یافت. در دهمین دوره بازی های جهانی آیواز نیز این رشته به صورت نمایشی اجرا می شد اما با تثبیت قوانین پاراتکواندو از سال 2015  به  به صورت رسمی به این رویداد راه پیدا کرد.

در همان سال رقابت های پومسه که در سال 2013 ورزشکاران با ناتوانی‌های عصبی، ذهنی و بینایی در آن شرکت می‌کردند نیز مجاز شد.

اما سال 2015 و با اعمال امتیازات در رنکینگ فدراسیون جهانی 141 ورزشکار از 33 کشور در شش تورنمنت دارای گرید شرکت کردند تا رقابت ها به صورت جدی آغاز شود.

فراخوانی برای بازی‌های پارالمپیک

در سال 2010 اولین گام‌های پاراتکواندو برای حضور در بازی های پارالمپیک برداشته شد؛ زمانی‌که فدراسیون جهانی رایزنی های خود را برای اجرای برنامه های ورزشی در پارالمپیک ریو 2016 را آغاز کرده بود.

و این بار در توکیو 2020

البته برای انتخاب پاراتکواندو و ورود رسمی آن به بازی های پارالمپیک دشواری هایی نیز در مسیر قرار داشت. هاکی با صندلی چرخدار، قایقرانی تک نفره با قایق ضدآب و بسکتبال با صندلی چرخدار با 6 بازیکن همگی برای بودن در لیست رشته‌های پارالمپیک رقابت می‌کردند تا اینکه پس از گذشت یک سال، پاراتکواندو به صورت رسمی به بازی های پارالمپیک توکیو راه پیدا کرد.

توکیو 2020

در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، هوگوپوشان پاراتکواندو در کلاس های 43 و 44 و در سه وزن 61-، 75- و 75+ کیلوگرم مردان و 49- و 58- و 58+ کیلوگرم با یکدیگر رقابت می کنند.

تا کنون 16 ورزشکار موفق به کسب سهمیه شده اند و بیشترین آنها از رقابتهای سهمیه بندی آفریقا در ماه فوریه این امتیاز را به دست آورده‌اند.

اکنون پاراتکواندوکاران باید یک سال دیگر صبر کنند تا بتوانند در بازی های پارالمپیک حضور پیدا کند، این لحظه می تواند برای ورزشکاران تاریخی و خاطره انگیز باشد.

گفتنی است؛ مهدی پور رهنما و اصغر عزیزی دو پاراتکواندوکار کشورمان هستند که موفق شدند از طریق رنکینگ سیستم در میان 4 نفر برتر رنکینگ قرار بگیرند و جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو را کسب نمایند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده