سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

پولادگر: تعویق المپیک توکیو اتفاق خوبی برای ما نبود/ IOC نشان داد جدایی سیاست از ورزش تنها یک شعار است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: تعویق مسابقات المپیک برای فدراسیون تکواندو که جهت حضور در این مسابقات برنامه‌ریزی داشت، اتفاق خوبی نبود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ سیدمحمد پولادگر در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد فدراسیون تکواندو در سال 98 اظهار داشت: خدا را شکر سال 98، سال پرافتخاری برای تکواندوی ایران  به خصوص در رده‌های پایه بود و بچه‌ها در مسابقات آسیایی و جهانی غوغا به پا کردند. دختران و پسران ما در چهار رده مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های نونهالان و نوجوانان و همچنین پاراتکواندوی قهرمانی آسیا برای اولین بار موفق به کسب هر پنج عنوان قهرمانی شدند.

وی تصریح کرد: تیم نوجوانان پسر کشورمان با وجود دو بار قهرمانی جهان به مقام قهرمانی آسیا نرسیده بود که این اتفاق در سال 98 افتاد. در رده سنی نونهالان نیز افتخارات بزرگی به خصوص در رده دختران کسب شد. در مسابقات نونهالان جهان در ازبکستان هم تیم‌های ما موفق عمل کردند و تیم دختران با کسب عنوان قهرمانی موفق‌تر از پسران ظاهر شد. دختران ما در این مسابقات در هفت وزن از 10 وزن فینالیست و موفق به کسب شش مدال طلا و یک مدال نقره شدند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره تشکیل دو تیم در بخش دختران و پسران برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی گفت: با توجه به فاصله زمانی بسیار کوتاه دو رویداد آسیایی و جهانی نونهالان، مجبور به انجام این کار شدیم. امکان اینکه بچه‌های آسیایی را به خصوص در این رده سنی برای مسابقات جهانی آماده کنیم، خیلی خیلی سخت بود و برای همین با توجه به پتانسیلی که داشتیم توانستیم دو تیم در هر دو رده تشکیل بدهیم. البته در برخی اوزان به دلیل اینکه به دنبال ایجاد انگیزه در بچه‌ها بودیم از نفرات مشترک استفاده کردیم.

پولادگر ادامه داد: شرایط تاریخی برگزاری مسابقات ما را مجبور به اتخاذ تصمیم استفاده از دو کادر فنی مجزا کرد که اتفاقی استثنایی بود. خدا را شکر با توجه به پتانسیل ما در حوزه مربیان و ورزشکاران این توانایی را داشتیم که دو تیم تشکیل بدهیم. به یاد ندارم کشورهای دیگر به خصوص کشورهای آسیایی که شرایط مشابه با ما را داشتند این‌گونه عمل کنند و معمولاً در یکی از دو رویداد با تیم اصلی خود شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به سختی‌های فدراسیون تکواندو در سال 98 گفت: واقعاً سال خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و خدا را شکر با همت بچه‌ها و برنامه‌ریزی مدونی که صورت گرفت نتایج خوبی کسب شد. البته برخی جاها انتظارات ما برآورده نشد. در وزن 80+ کیلوگرم المپیک سجاد مردانی مستحق کسب سهمیه المپیک بود و خیلی تلاش کرد و شایسته سهمیه نیز بود، اما متأسفانه در شرایطی قرار گرفت که به سهمیه نرسید.

رئیس فدراسیون تکواندو با انتقاد از واکنش کمیته بین‌المللی المپیک به اتفاقات مسابقات جهانی منچستر عنوان کرد: علی‌رغم همه کارشکنی‌های که از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت، IOC در ظلم فاحشی که در مسابقات جهانی به تیم ایران شد هیچ اقدام و کمکی نکرد. IOC نشان داد این که می‌گویند سیاست از ورزش جداست تنها یک شعار است و این شعار  فقط در مواقعی که به دنبال بهانه از کشوری باشد کارکرد دارد، اما در جایی که باید احقاق حقی صورت بگیرد هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

پولادگر خاطر نشان کرد: واقعاً میرهاشم حسینی به سختی و میلیمتری موفق به کسب سهمیه شد و این در حالی است که نتایج او در مسابقات گرندپری و سایر مسابقات نشان‌دهنده شایستگی‌اش در کسب سهمیه المپیک بدون این سختی و مشقت‌ها بود. دولت انگلیس با یک برخورد کاملاً سیاسی و یک برنامه دانسته و هدفمند به این ورزشکار در مسابقات جهانی ویزا نداد. انگلیسی‌ها با این کار تیم ما را شکستند و با مشکل جدی مواجه کردند. در این زمینه IOC نیز هیچ کمکی نکرد و به شعار المپیک که جدایی سیاست از ورزش است، نیز توجهی نداشت.

وی با اشاره به موفقیت فدراسیون در اجرای تقویم کاری سال 98 گفت: با وجود تمام سختی‌ها خدا را شکر توانستم تقویم خود را پیاده و تنها دو مسابقه آخر لیگ را به خاطر شرایط خاص ویروس کرونا نتوانستیم تمام کنیم. در رویدادهای بین‌المللی نیز بچه‌ها خیلی خوب کار کردند و باعث سربلندی و اقتدار تکواندو و ورزش ایران در عرصه آسیا و جهان شدند. علاوه بر این ما امسال لیگ‌های پربار و توانمندی را با حضور 209 تیم در بخش مردان و 211 تیم در بخش بانوان و در مجموع 420 تیم و بیش از هشت هزار ورزشکار برگزار کردیم. با افتخار باید بگویم یکی از باشکوه‌ترین لیگ‌های ورزش کشور را فدراسیون تکواندو برگزار کرد.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره تعویق یک ساله مسابقات المپیک و تأثیر آن عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم تعویق یک ساله المپیک اتفاق خوبی بود. ما برای حضور در مسابقات المپیک برنامه‌ریزی کرده بودیم و تا حضور در این مسابقات برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم که در حال اجرا شدن بود. در این حوزه و برگزاری و تجهیز اردوها نیز خیلی هزینه کرده بودیم و تعویق مسابقات برای ما که برنامه داشتیم اتفاق خوبی نبود. یک سال به تعویق افتادن المپیک و برنامه‌ریزی مجدد کار سختی است و همه اهل فن نیز این را می‌دانند، اما با توجه به اینکه شرایط برای همه کشورها یکسان است نمی‌توانیم چیزی بگویم. امیدوارم بتوانیم شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم تا بچه‌ها بدون هیچ دغدغه و با حضور مستمر در اردوها حضور شایسته‌ای در المپیک داشته باشند و نتایج زحمت‌های خود را کسب کنند.

پولادگر راجع به مشکلات حسینی و هادی‌پور به‌عنوان المپین‌های تکواندوی ایران برای حفظ وزن خود تا یک سال و نیم آینده گفت: سختی‌های به تعویق افتادن المپیک یکی همین موضوع است و همان‌طور که گفتم تعویق مسابقات اتفاق خوبی نیست. حفظ شرایط فیزیکی با توجه به حضور این دو تکواندوکار در اوزان پایین و همچنین آمادگی روحی برای حضور در یک ماراتن اردویی دیگر از سختی‌های کار است که باید با تدبیر و برنامه‌ریزی کادر فنی و متخصصان امر بحران آن را پشت سر گذاشت.

وی در مورد وضعیت مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا و شرایط بانوان برای کسب دو سهمیه گفت: مسابقات کسب سهمیه قرار بود در خرداد ماه برگزار شود. در حال حاضر تنها مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا و اروپا برگزار نشده است و سه قاره دیگر این مسابقات را برگزار کردند. فعلاً منتظر برنامه فدراسیون جهانی و تدبیر آنها هستیم، اما فکر می‌کنم با زمان باقیمانده تا المپیک شرایط برگزاری مسابقات مهیا  و حتماً این مسابقات برگزار می‌شود. امیدوارم در دو وزن بانوان که فرصت داریم بتوانیم دو سهمیه دیگر را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره برنامه‌های فدراسیون در سال 99 گفت: برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را ادامه می‌دهیم. امیدوارم شرایط اجرای برنامه‌ها در سال 99 مهیا شود و بتوانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم. البته پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماه اول سال نتوانیم فعالیت خاصی داشته باشیم، هر چند این موضوع را نیز پیش‌بینی کردیم. حتی آزمون آخر سال را با تدبیر دوستان برگزار کردیم که اتفاق خیلی خوبی در میان تمام خبرهای بد بود.

پولادگر تصریح کرد: از میان 16 هزار ثبت‌نام‌کننده در آزمون آخر سال توانستیم در یک آزمون غیرحضوری با دریافت ویدیو از 92 درصد ثبت‌نام کننده‌ها، آزمون را پشت سر بگذاریم که اتفاق خیلی خوبی بود. به سایر شرکت‌کنندگان نیز این فرصت مجدد را دادیم تا در اردیبهشت ماه در آزمونی دیگر شرکت کنند. این برای ما انگیزه شد تا بسیاری از برنامه‌ها را در سال 99 تا عادی شدن شرایط به همین صورت انجام بدهیم. استارت دوره هماهنگی مربیان و داوران را به صورت غیرحضوری زدیم و امیدواریم از این بحران عبور کنیم، اما اگر این شرایط نیز فراهم نشود پیش‌بینی کردیم بسیاری از برنامه‌ها را انجام بدهیم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که با تعویق المپیک قطعاً هزینه آماده‌سازی تیم‌ها و نفرات المپیکی بیشتر خواهد شد و آیا خبرهایی برای ادامه حمایت‌ها از ملی‌پوشان و فدراسیون‌های المپیکی از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک شنیده شده است، گفت: متأسفانه هنوز چیزی مشخص نیست، اما قطعاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این تدبیر را انجام خواهند داد و حمایت‌های خود را از بچه‌های المپیکی ادامه می‌دهند. اگر این اتفاق رخ ندهد قطعاً شرایط خیلی سخت خواهد شد و ما نیز اگر شرایط به همین صورت باشد در تأمین منابع مالی برای هزینه‌ها دچار مشکل می‌شویم. امیدوارم وزارت ورزش تدبیری داشته باشد، البته با توجه به بحران کشور نمی‌شود توقع آنچنانی نداشت. در حال حاضر شرایط خاصی است که همه باید کمک کنیم و در کنار هم باشیم تا از این بحران گذر کنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده