سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

کمرانی: سال پرفراز و نشیبی برای تکواندو بانوان بود/ جلسات تمرینی را غیرحضوری پیگیری می‌کنیم/ کادر درمانی قهرمانان واقعی هستند

سرمربی تیم ملی تکواندو زنان گفت: بعد از رقابت‌های جهانی تلاش خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کردیم و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله انتخابی در نهایت تیم خوبی را تشکیل دادیم که تلفیقی از تجربه و جوانی است.

تیم ملی تکواندو زنان کشورمان در سالی که گذشت حضور در مسابقات جهانی را با کسب مدال نقره دختر 17 ساله تکواندو به پایان رساند تا سومین مدال تاریخی زنان در این رویداد کسب شود و بعد از آن نیز رقابت‌های دانشجویان جهان، جام جهانی، کسب سهمیه مسابقات تیمی نمایشی المپیک و دو تورنمنت را پشت سر گذاشت.

در ادامه گفت‌وگو مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو را با روابط عمومی فدراسیون تکواندو می‌خوانید.

سالی که گذشت برای تکواندو زنان چطور بود؟

1398، سال پرفراز و نشیبی برای تکواندو زنان بود؛ برنامه‌ریزی بسیاری داشتیم که هر مرتبه این برنامه‌ها به دلیل برخی مسائل تغییر کرد.

ابتدای این سال در مسابقات جهانی حضور پیدا کردیم که مهلا مومن‌زاده با اینکه تجربه چندانی نداشت توانست دومین مدال نقره تکواندو زنان را در این میدان بزرگ کسب نماید؛ شاید می‌توانستیم نتیجه بهتری بدست آوریم اما با توجه به اینکه بچه‌ها در مبارزات نخست با تکواندوکاران خوب دنیا مبارزه می‌کردند عملکرد قابل قبولی داشتند.

کیمیا همتی حضور موفقی داشت و پریسا جوادی هم دیدارهای سنگینی را پشت سر گذاشت اما در برابر جیدجونز انگلیسی نتیجه را واگذار کرد و به نظرم بیشتر به خاطر اسم حریف بود و شاید با 5 درصد از توانایی خود ظاهر شد.

اکرم خدابنده هم در مسابقات قهرمانی جهان از نظر فنی چند پله بالاتر بود اما متاسفانه با غافلگیری برابر نماینده قزاق بازی را واگذار کرد. یلدا ولی‌نژاد نیز تکواندوکار توانمندی است که حضورش برای اولین بار در رده سنی جوانان موفقیت آمیز نبود اما آینده خوبی خواهد داشت؛ ناهید کیانی به حریف قدیمی خود نتیجه را واگذار کرد اما به طور کلی از مسابقات جهانی بازخورد خوبی گرفتیم.

در خصوص ترکیبی که برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شد، توضیح بدهید.

بعد از رقابت‌های جهانی تلاش خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کردیم و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله انتخابی در نهایت تیم خوبی را تشکیل دادیم که تلفیقی از تجربه و جوانی است.

ابتدا تصمیم داشتیم در تورنمنت چین شرکت کنیم که متاسفانه شرایط فراهم نشد، آخرین لحظه با حمایت فدراسیون در مسابقات انتخابی گرنداسلم شرکت کردیم، عملکرد خوبی نداشتیم، هرچند مسابقه‌ای هم نبود که با سطح فنی بالای آن و تجربه کم تکواندوکاران بتوان انتظار نتیجه داشت.

در ادامه در تورنمنت ترکیه شرکت کردیم و با توجه به اینکه دو ماه و نیم تمرین داشتیم نتیجه خوبی کسب شد؛ برخی به ما انتقاد کردندکه چرا در تورنمنت فجیره حضور پیدا نکردیم؟ متاسفانه در آخرین لحظه که شرایط ما برای حضور در ترکیه فراهم شده بود گرید مسابقه فجیره از یک به دو تغییر کرد. در صورت حضور در این تورنمنت راحت‌تر امتیاز کسب می‌کردیم چراکه تنها چند تکواندوکار خوب در آن حضور داشتند اما در ترکیه علاوه بر شرکت کنندگان از کشورهای مختلف، تعداد مبارزات هم بیشتر بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز تکلیف مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک مشخص نیست، شما چه برنامه ای برای تمرینات بچه ها در نظر گرفتید؟

بلاتکلیفی برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک معضل بزرگی است که با آن مواجه هستیم؛ ویروس کرونا باعث شد شرایط عوض شود و در برنامه‌ریزی ما هم تاثیر گذاشت اما خدا را شکر ملی‌پوشان خیلی خوب و با انگیزه هستند و خود را با شرایط وفق می‌دهند که کار را برای کادرفنی راحت‌تر می‌کند.

تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا اردیبهشت‌ماه و کسب سهمیه المپیک خردادماه اعلام شده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و چه بسا با وجود این شرایط المپیک هم لغو شود. با توجه به موقعیت خاصی که پیش آمده اردو را زودتر از موعد مقرر تعطیل کردیم تا بچه‌ها در کنار خانواده‌های خود باشند چراکه آرامش روحی و روانی در این مقطع از هرچیزی واجب تر است اما جلسات تمرین را غیرحضوری و به صورت آنلاین پیگیری می‌کنیم تا تیم را آماده نگه داریم.

از برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی بگویید؟

در مسابقات قهرمانی آسیا علاوه بر بر بخش انفرادی در بخش تیمی زنان و مشترک حضور خواهیم داشت تا بتوانیم برای شرکت در رقابت‌های نمایشی تیمی المپیک2020 که سهمیه آن را کسب کرده‌ایم، موفق عمل نماییم. باید برای حضور در این بازی‌ها با برنامه جلو برویم چراکه این رویداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فکر می‌کنم از سال 2024 به صور رسمی اجرا خواهد شد. هنوز برای نفرات اعزامی تصمیمی نگرفته‌ایم اما بدون شک طبق برنامه ریزی صورت گرفته و پس از بررسی‌های لازم نفرات را انتخاب می‌کنیم.

حضور در تورنمنت آزاد و پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا را در دستور کار خود داشتیم و این دو رقابت به ما برای معرفی نفرات به منظور اعزام به مسابقات کسب سهمیه خیلی کمک می‌کرد که متاسفانه برنامه‌ریزی های ما بهم خورد اما سعی می‌کنیم بهترین نفرات را انتخاب کنیم.

در روزهایی ابتدایی سال 1399 چه آرزویی می‌کنید؟

سلامتی مردم سراسر جهان آرزوی من در سال جدید است؛ جا دارد اینجا از کادردرمانی و تمامی کسانی که در راستای خدمت‌رسانی به مردم کمک ‌می‌کنند و از جان خود مایه می‌گذارند که قهرمانان واقعی ایران هستند تشکر کنم. به آنها خسته نباشید می‌گویم و دست آنها را برای فداکاری که در این راه دارند، می‌بوسم.

خوشحال هستم که مردم ایران با حس وطن پرستی همواره باعث می‌شوند نام ایران بر سر زبان‌ها باشد و در این مقطع زمانی نیز این نفرات با از خودگذشتگی بار دیگر نام ایران را به گوش دنیا رساندند و امیدوارم مزد زحماتشان را بگیرند.

انشاالله با بازگشت روزهای سلامتی در تمامی کشورهای جهان بتوانیم دو سهمیه حضور در المپیک 2020 را کسب کرده و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این میدان بزرگ  بدرخشیم. به دیگر رشته‌ ‌هایی که تاکنون موفق به کسب سهمیه شده‌اند نیز تبریک می‌گویم و حضوری موفق را برای تمامی رشته‌های ورزشی ایران در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان آرزو می‌کنم.

سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و از آنها می‌خواهم در خانه ها بمانند تا به یکدیگر و کادر درمانی کمک کنند. امیدوارم با همدلی بتوانیم کرونا را شکست بدهیم، خدا را بابت تمامی این لحظات شکر می‌کنیم چراکه حتما حکمتی در این روزها است. دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم و ثابت کنیم هر چیزی که اراده کنیم می‌توانیم بدست آوریم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده