سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

دارنده دو مدال المپیک انگلیس؛

تمرین تکواندوکاران برای المپیک 2020 مانند بودن در برزخ است/ کرونا، تهدیدی برای آرزوهای بسیاری از ورزشکاران است

لوتالو محمد که  تاکنون موفق به کسب دو مدال بازی‌های المپیک در سال‌های 2012 و 2016 شده است طی مصاحبه‌ای نظرش را در مورد بازی‌های المپیک 2020 و تهدید رویاروی ورزشکاران با شیوع ویروس کرونا مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ کمیته بین المللی المپیک همچنان در انجام برنامه های پیش از المپیک 2020 با وجود ویروس کرونا اصرار دارد و رایزنی‌های لازم را با بخش های های مختلف انجام می‌دهد.

لوتالو محمد که  تاکنون موفق به کسب دو مدال بازی‌های المپیک در سال‌های 2012 و 2016 شده است طی مصاحبه‌ای نظرش را در مورد بازی‌های المپیک 2020 و تهدید رویاروی ورزشکاران با شیوع ویروس کرونا  را مطرح کرد.

دوران سختی برای قهرمانان حرفه‌ای در مدت زمان باقی مانده تا بازی‌های المپیک توکیو 2020 است؛ تمرینات و مسابقات کسب سهمیه تعلیق و یا کنسل شده است. لوتالو محمد هوگوپوش انگلیسی معتقد است که آ نها در برزخ قرار دارند اما همچنان باید امیدوارانه به تمریناتشان ادامه دهند. او از نظر ذهنی در این چند روز گذشته بسیار تحت فشار بوده است.

وی در این خصوص گفت: با ورزشکاران زیادی در رشته‌های مختلف در ارتباط هستم  و سایرین نیز احساسی مشابه من دارند. تمرین داشتن بدون هدفی روشن درست مانند این است که در برزخ تلاش می‌کنی. همه رویدادها و تمرینات کنسل شده و زمان آنها نیز هنوز مشخص نیست. چها رسال است تلاش می‌کنیم و برای المپیک خیز برداشته‌ایم اما وضع موجود حسی متزلزل به وجود آورده است؛ به هر حال اعتقاد دارم که کمیته ی بین المللی المپیک بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

محمد تکواندوکار انگلیسی است که در سال 2012 در ریو موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شد و یکی از ورزشکاران موفق در این رشته است که شهرتش به خاطر از دست دادن مدال طلا در چند ثانیه ی پایانی فینال بازی‌های المپیک 2016 بود که اشک های او را سرازیر کرد.

او چها رسال مداوم با وجود آسیب‌هایی که داشت در وزن 87+ کیلوگرم تمرین و حالا که تورنمنت آزاد بلژیک دو روز پیش از اعزام کنسل شده بسیار غمگین شده است. وی در این خصوص گفت: حس بسیار آزاردهنده ای است وقتی آماده ای تا بر سکوی قهرمانی بایستی همه چیز بهم بریزد اما این مسئله ی مرگ و زندگی است و ما باید قبول کنیم که مدتی ورزش کنار گذاشته شود. سازمان های بهداشتی دائم توصیه های لازم را در خصوص رعایت نکات بهداشتی دارند و به عنوان ورزشکار حرفه ای باید دقتی بیشتری داشته باشیم.

لوتالو معتقد است که  المپیک نیز باید با تعویق برگزار شود چراکه بسیاری از ورزشکاران فضایی برای تمرین ندارند و مسابقات پیش روی آنها نیز برگزار نشده تا برای بازی‌های المپیک آماده شوند و این بدین معنی است که بدون آمادگی کافی به این رویداد اعزام می‌شوند.

وی کنسل شده بازی های المپیک 2020 را اوج نا امیدی می‌داند و در این خصوص گفت: هزاران ورزشکار چهار سال تمرین کردند، این زمان شاید یک عدد باشد اما برای ما بخشی از زندگی و عمرمان بوده است. ما از زمان کودکی آرزوها و رویاهایی داشتیم تا در المپیک حضور پیدا کنیم و برای کشورمان با کسب مدال افتخارآفرینی نماییم اما در عرض دو ماه همه چیز از بین رفت و این  واقعا انسان را از بین می برد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده