سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

عسکری: فینال گرندپری سخت‌ترین و مهم‌ترین ایستگاه است/بچه‌ها در تمرینات از جان مایه گذاشتند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان گفت:  در مدتی که هدایت ملی‌پوشان را برعهده دارم همواره از مردم خواسته ام واقع بین بوده و تنها نتیجه‌گرا نباشند؛ بچه‌ها به شکلی در اردو تلاش کردن و عرق ریختن که از نظر من همین الان قهرمان هستند. قطعا آنها را با تصاحب مدال نمی‌سنجم اما شرایط سختی حکم فرماست و حتما باید مدال کسب کنند.

فینال مسابقات گرندپری 2019 از روز پانزدهم آذرماه با حضور 16 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی "دینامو" مسکو آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

مردان ملی‌پوش تکواندو کشورمان که از 14 آبان ماه مرحله جدید تمرینی خود را آغاز کردند فردا راهی روسیه می‌شوند.

فریبرز عسکری سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص این رقابت‌ها گفت: فینال گرندپری آخرین مرحله کسب سهمیه از طریق رنکینگ المپیکی است که از سال 2016 و بعد از المپیک ریو آغاز شده است. از دو سال پیش هدایت تیم‌ملی را برعهده دارم و برای کسب امتیاز مراحل مختلف و سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: گرندپری مسکو سخت‌ترین و مهم‌ترین ایستگاه است؛ این مسابقات آخرین مرحله خواهد بود، همگی با آمادگی کامل حضور پیدا می‌کنند و باید امتیازات لازم را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه گفت: در حال حاضر آرمین هادی پور در رنک 4، میرهاشم حسینی در رنک 6 و سجاد مردانی در رنک 5 قرار دارد اما واقعیت این است که با احتساب امتیازات دسامبر و جدای از امتیازاتی که در فینال گرندپری کسب می شود، آرمین جایگاه خود را حفظ می‌کند اما میرهاشم در رده 7 و سجاد در رده 9 قرار می‌گیرد. به همین دلیل این رقابت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و میرهاشم حتما باید به فینال راه پیدا کند و سجاد هم مدال طلا کسب کنند تا سهمیه را قطعی کنند.

عسکری با اشاره به روند آماده سازی ملی‌پوشان تصریح کرد: بچه‌ها تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشته و آمادگی بالایی دارند. اکنون از نظر روانی نیز خود را آماده حضور در این میدان بزرگ کرده‌اند و خدا را شکر همه فاکتورهای کسب موفقیت را دارند. امیدوارم در روزهای آتی و مسابقات نیز دچار مشکل نشویم و همه چیز خوب پیش برود. 

وی خاطر نشان کرد: ورزشکاران حاضر در گرندپری مشخص شده اند و بچه ها برای قرعه‌های پیش‌رو کاملا آماده هستند. فیلم مبارزات حریفان را آنالیز کرده ایم و نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار دادیم. حساسیت فینال گرندپری به مراتب از المپیک بالاتر است، اعزام به المپیک باعث می‌شود، ورزشکار المپین آن کشور باشد و حتی اگر مدال هم کسب نکند این عنوان افتخاری است که نصیب او شده است اما اگر در این مسابقات گرندپری کسی حذف شود دستش خالی می‌ماند.

سرمربی تیم ملی افزود: این رقابت‌ها با حضور 16 تکواندوکار برتر جهان پیگیری می‌شود و مبارزات جذابی را شاهد خواهیم بود. برگزاری این مسابقات نیز متفاوت است و در روز نخست دیدارها تا مرحله نیمه‌نهایی پیش می‌رود و مبارزه برای کسب مدال برنز و فینال نیز روز دوم پیگیری می‌شود. تمامی این موراد حساسیت رویداد را بالا می‌برد و بیشتر از آمادگی جسمانی، آمادگی روانی مهم است.

عسکری در ادامه گفت: ما تمام تلاش خود را برای حضوری موفق انجام داده‌ایم. با توجه به اینکه وضعیت آب و هوایی روسیه متفاوت است 5 روز زودتر اعزام می‌شویم تا بچه‌ها با این شرایط آماده شوند. همچنین با توجه به برگزاری رقابت‌ها طی دو روز از حضور دکتر رهبری در کنار تیم استفاده می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید و بچه‌ها را آماده کند. آن چیزی که در اختیار ما و فدراسیون است را انجام داده ایم، بعد از این همه چیز به خواست خداوند و همت بچه‌ها بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: در مدتی که هدایت ملی‌پوشان را برعهده دارم همواره از مردم خواسته ام واقع بین بوده و تنها نتیجه‌گرا نباشند؛ بچه‌ها به شکلی در اردو تلاش کردن و عرق ریختن که از نظر من همین الان  قهرمان هستند. قطعا آنها را با تصاحب مدال نمی‌سنجم اما شرایط سختی حکم فرماست و حتما باید مدال کسب کنند.

عسکری تصریح کرد: بچه‌ها واقعا در تمرینات ایثار می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند. با توجه به اینکه تلاش‌های آنها را از نزدیک شاهد بودم، اراده و انگیزه آنها برایم با ارزش است. راجع به مدال‌های این رویداد پیش بینی نمی‌کنم اما این قول را به مردم می‌دهم که بچه ها در زمین مبارزه با تمام وجود بجنگند.

سرمربی با اخلاق تیم‌ملی تکواندو در پایان گفت: از تمام افرادی که در این مدت از ما حمایت و فضای آرامی را برای تیم مهیا کردند تا در کمال آرامش تمرینات را پیگیری کنیم، تشکر می‌کنم. ورزشکاران نوک پیکان هستند و اگر قرار باشد دائم از آنها انتقاد کنند روی آنها تاثیر منفی می‌گذارد؛ این آرامشی که بر روزهای ما حکمفرما است برای ما کمک بزرگی بود تا نتایج خوبی را کسب نماییم. انتظار دارم مردم در بخش کسب سهمیه اطلاعات بیشتری داشته باشند و پیش داوری نکنند چراکه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم. ما برای اعزام به مسابقات جهانی شرایط ویژه‌ای داشتیم و اگر آن اتفاق‌ها نمی‌افتاد ما اکنون دغدغه خاطرمان کمتر بود؛ بچه‌ها در این مدت از خودگذشتگی کردند و در تمرینات و میدان مبارزه از جان مایه گذاشتند و امیدوارم مزد زحماتشان را بگیرند.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده