سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

گرندپری چیبا 2019، سرشار از لحظه‌های غافلگیر کننده برای هوگوپوش ترک

مبارزه‌ی کبرا ایلگان ترک و نادا لاراج  مراکشی در وزن 57- کیلوگرم دومین دوره مسابقات گرندپری 201- ژاپن دیداری جذاب و غیر قابل پیش بینی بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، روز اول مسابقات گرندپری چیبا و در آخرین مسابقه وزن 57- کیلوگرم زنان، کبرا ایلگان از ترکیه مقابل نادا لاراج مراکشی قرار گرفت.

ایلگان به دنبال کسب مدال طلا بود و با همین هدف روی شیاپ چانگ رفت. راند اول بسیار یکنواخت بود و هر دو ورزشکار بی هیچ امتیازی شیاپ چانگ را ترک کردند. در راند دوم ایلگان سعی کرد مبارزه ای تهاجمی داشته باشد اما هربار لاراج به آرامی عقب می کشید و تنها عجله ای که دیده می شد، نه از طرف مبارزان که از سمت عقربه‌های ساعت بود، راند دوم هم بی نتیجه به پایان رسید.

همه منتظر بودند راند پایانی به این یکنواختی پایان دهد؛ لاراج با یک ضربه دو امتیازی،  نتیجه صفر بر صفر را زمین زد و تابلوی امتیازات 2 بر صفر را اعلام کرد. در همان لحظه، کبرا یک امتیاز دیگر را هم از دست داد و حالا مراکش 3 بر صفر جلو بود.

کبرا سعی کرد با یک ضربه به سر لاراج امتیاز بگیرد اما حریف مراکشی با دفاع به موقع، نتیجه را به نفع خود نگه داشت. دوباره گارد گرفت و سعی کرد جبران کند. نتیجه بهتر شد اما همچنان بر وفق مراد ایلگان نبود. باز هم ضربه زد اما در این لحظه زمان را برای ویدئو چک متوقف کردند.

تنها دو ثانیه باقی مانده بود. داوران فیلم را به دقت بازبینی و نتیجه را اعلام کردند. امتیازی ثبت نشد. تابلوی امتیازات همچنان 3 – 2 به نفع لاراج بود. دختر مراکشی پیروزی اش را قطعی کرده بود؟ در مبارزات تکواندو هیچ چیز قطعی نیست.

ثانیه آخر، پیروزی غیر قابل پیش بینی  

کبرا ایلگان بعد از این برد شیرین در مصاحبه با سایت فدراسیون جهانی گفت: "اولین بار بود رو در روی این حریف مراکشی می‌ایستادم و اوضاع طبق برنامه من پیش نرفت. دو راند کاملا بی‌نتیجه و راند آخر هم تا لحظات آخر خوب نبود؛ زمان بسیار کوتاهی باقی مانده بود.

 تذکر مربی ام را به خاطر آوردم "لاراج خوب از بدنش دفاع می کند اما در مقابل ضربه به سر، دفاع ضعیفی دارد."

 ثانیه آخر، با یک حرکت سریع ضربه نهایی را به سر حریف وارد کردم و زمان ایستاد. در کمال تعجب خبر پیروزی‌ام را از پشت بلندگو شنیدم و همان موقع فریاد شادی اطرافیان بلند شد. باورش برایم سخت بود، اما بلاخره من طلا را بدست آوردم. 

بیشتر از فوتبالیست‌ها تمرین می کنیم

کبرا ایلگان، تکواندوکار ترک، 26 سال دارد و 14 سال پیش تکواندو را آغاز کرده است. عضو تیم ملی بانوان ترکیه، علاوه بر طلای ارزنده چیبای ژاپن، مدال نقره قهرمانی جهان 2017 موجو، مدال طلای یونیورسیاد 2018 چین تایپه و مدال نقره قهرمانی اروپا سال 2018 کازان را نیز در کارنامه افتخاراتش دارد.

او به عنوان یک مبارز حرفه ای، تمام تمرکزش روی ضربه به سر حریف است. البته ویژگی های بدنی مناسبی برای بازی دارد و علاوه بر قدرت بدنی بالا، قد بلند و پاهایی کشیده دارد. ضربه مورد علاقه اش کلینچ است و می‌خواهد با ورود به کارزار المپیک، خوشرنگ ترین مدال را از آن خود کند.   

 وی ادامه داد: اکنون رتبه ششم را در جدول رنکینگ دارم اما پس از این مدال طلا به مقام سوم خواهم رسید. با این حال قصد دارم در صوفیه و مسکو - دو رویداد آخر گرند پری که پیش از بازی‌های المپیک 2020 برگزار می‌شود- نیز به مصاف رقیبانم بروم. من سخت تمرین می کنم و واقعاً می خواهم خودم را در المپیک سال آینده پیروز ببینم.

کبرا ایلگان افزود: تکواندو در دنیا به اندازه فوتبال طرفدار ندارد و همین باعث می شود من برای خانواده تکواندو کمی ناراحت باشم. تکواندوکاران به اندازه فوتبالیست‌ها و چه بسا بیشتر از آنها تمرین می‌کنند و حق تکواندو هم این است که به شهرت جهانی برسد.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده