سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

میرهاشم حسینی در آغوش روشنایی

میرهاشم حسینی در مبارزه فینال مرحله دوم مسابقات گرندپری 2019 با وجود دو ضربه شدیدی که حریف به گردنش وارد کرد، با قدرت ادامه داد و مغلوب نشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت فدراسیون جهانی تکواندو بعد از عنوان قهرمانی میرهاشم حسینی در مرحله دوم مسابقات گرندپری 2019 – ژاپن با وی به گفت‌و‌گو پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید.

میرهاشم حسینی در خصوص ضربه هوگوپوش انگلیسی به گردنش گفت : با ضربه شدیدی که به گردنم وارد شد ناخودآگاه روی زمین افتادم، چند لحظه همه جا تاریک شد و من حتی نمی توانستم نفس بکشم.

کارزار چیبا در روز نخست مرحله دوم مسابقات گرند پری 2019، شاهد رقابت دو تکواندوکار برتر وزن 68- کیلوگرم در مرحله فینال بود؛ میرهاشم حسینی از ایران و کریستین مک نیش از کشور انگلیس.

دومین مشتی که مک نیش به گردن میرهاشم وارد کرد، بدون شک جای اخطار داشت و حتی می‌توانست میرهاشم را در تاریکی نگه دارد؛ اما او خودش را نباخت و با قدرت بدنی بالا مبارزه را از سر گرفت.

در حالی یک دقیقه زمان از راند سوم مسابقات باقی مانده بود که تابلوی امتیازات نتیجه 20-19را نشان می‌داد.

میرهاشم حاضر نبود با یک امتیاز ناقابل بازی را واگذار کند یا با دو امتیاز پیش پا افتاده، قهرمان رقابت شود. از این روی با قدرت، حملات خود را شروع کرد: 25-20، سپس 27-20 و به دنبال آن 31-20.

25 ثانیه زمان باقی مانده بود که مربی انگلیس درخواست بازبینی کرد که این درخواست تایید نشد. مک نیش تقلا کرد با چنگ و دندان امتیازی کسب کند، با یک ضربه تلاش خود را نشان داد اما روی زمین افتاد.

زمان اجازه نداد میرهاشم امتیازهایش را به اوج برساند و البته زیباترین نتیجه در پایان مسابقه رقم خورد؛ 36-20. و میرهاشم قهرمان بی‌بدیل این نبرد شد.

قهرمان با برنامه مبارزه می‌کند، قهرمان با برنامه پیروز می شود

به هیچ وجه نمی‌توان گفت در زمان رقابت میرهاشم، شانس به یاری این تکواندوکار ایرانی آمد. این برد شیرین، قطعا نتیجه برنامه ریزی خوب او و سرمربی اش بود، نه خوش شانسی.

حسینی پس از کسب مدال طلای گرندپری چیبا گفت: طوفان حمله در راند پایانی بازی برنامه اصلی سرمربی من بود.

وی ادامه داد: ما مسابقات قبلی مک نیش را دیده بودیم و می دانستیم مبارز انگلیسی در ابتدا خیلی از ضربات پا استفاده می کند و در راند پایانی، انرژی‌اش تحلیل می رود. بنابراین قرار بود در راند سوم ضربات کاری خود را روی او وارد کنم. این برنامه از پیش طراحی شده بود.

فریبرز عسکری سرمربی تیم تکواندو ایران با خوشحالی از برد میرهاشم گفت: هر کاری از میرهاشم خواستم روی شیاپ چانگ به نمایش گذاشت. مبارزه بسیار سختی بود و من از نتیجه آن بسیار خوشحالم.

میرهاشم حسینی، جوان 20 ساله اهل شهر میانه، طی یک سال گذشته در مرکز توجه دنیای تکواندو قرار گرفته است. سال 2018، طلای بازی های آسیا را در جاکارتا از آن خود کرد؛ امسال، قهرمان طلایی گرندپری 2019 رم بود و در مسابقات دانشجویی یونیورسیاد ایتالیا هم مدال طلا را به گردن آویخت.

حسینی از 9سالگی و پس از تماشای فیلم جکی چان، تکواندو را شروع کرد و اکنون پس از یازده سال تجربه، کمربند سیاه دان 3 را در اختیار دارد.

ذهن مسلح، بدن مسلح

فیزیک بدنی میرهاشم با ورزش تکواندو بسیار تناسب دارد و گویی برای چنین رقابت‌هایی ساخته شده است. قد بلند و پاهای کشیده، امتیاز خوبی برای او محسوب می‌شود و این امتیاز او را در جایگاه بالایی مقابل حریفان قرار می‌دهد. تیم ایران در اردوی تمرینی ورود به المپیک2020 به سرمی‌برد و تمام فکر و ذکر و انگیزه میرهاشم و هم تیمی‌هایش، ورود به المپیک و پیروزی در آن آوردگاه است.

تکنیک مورد علاقه او، ضربه قوسی شکل به سر است. حسینی در این خصوص گفت: در اردو، روی ضربات کلینچ زیاد تمرکز می‌کنم. همیشه سعی می کنم راهی از بالا یا پایین و چپ یا راست پیدا کنم. تکنیک های زیادی در ضربه‌های کمانی به سر دارم و می‌توانم از هر راهی که در لحظه به ذهنم می‌رسد، ضربه ام را وارد کنم.  

حتی در لحظات سخت مبارزه هم سلاح اول میرهاشم درون ذهن اوست. خودش در این باره گفت: سلاح اصلی در ذهن من است نه در قدرت بدنی‌ام. در اردو و هنگام تمرین و آموزش بیشتر ذهنم را درگیر حرکات طرف مقابلم می‌کنم؛ حرکت بعدی، استراتژی بعدی، تاکتیک بعدی، ضربه بعدی. خوب فکر می‌کنم و با تجسم ضربه‌های احتمالی حریف در ذهنم، دفاع می‌گیرم، حمله می‌کنم و ضربه می‌زنم.

در مسیر توکیو

سال 2016 و در رقابت های بزرگ ریو، از تیم قدرتمند و باانگیزه مردان تکواندوکار ایران، انتظار می رفت با کوله باری از مدال به خانه برگردند اما این مهم حاصل نشد.

عسکری با بیان این موضوع، گفت: "ریو برای ما یک شوک بزرگ بود. تکواندو ایران حدود سه سال در حال ترمیم این ضربه سخت بود و اکنون در حال گذر از آن هستیم. رشد کرده‌ایم و بیدار شده‌ایم. ما باید از تجربه بد ریو استفاده کنیم و آن را تغییر دهیم.

تکواندو در ایران، ورزش محبوب و پرطرفداری است و تکواندوکاران حرفه ای از دل شهرهای کوچک پرورش پیدا می‌کنند؛ همان‌طور که تکواندو در شهر کوچک حسینی، میانه روز به روز ارتقا پیدا می‌کند و رشد می‌یابد.

حسینی گفت: شهر من بسیار کوچک است اما تنها مدالی که ندارد مدال المپیک است. مدال‌های پرافتخار نونهالان، نوجوانان، جهانی، گرندپری و ...همه در کارنامه میانه وجود دارند و ما در انتظار به دست آوردن طلای المپیک برای شهرمان هستیم.  

چرا تکواندو را انتخاب کردید؟

اولین بار که فیلم جکی چان را دیدم، به هنرهای رزمی علاقه‌مند شدم. نزدیک خانه ما یک باشگاه تکواندو بود. با اشتیاق به آنجا رفتم و تکواندو را شروع کردم.

حرف آخر؟

اگر فکر کنید می‌توانید کاری را انجام دهید، قطعا می توانید. اگر فکر کنید در کاری موفق نمی شوید، شکستتان قطعی است.  

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده