سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

چیبا، کارزاری برای رسیدن به بازی های المپیک 2020 - توکیو

مرحله دوم مسابقات گرندپری2019 از روز جمعه 22 شهریورماه با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان در "چیبا" ژاپن آغاز می‌شود و به مدت 3 روز ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، شهر چیبا در فاصله 40 کیلومتری توکیو، محل برگزاری مسابقات گرندپری و شهر برگزاری آوردگاه بزرگ المپیک ۲۰۲۰ است.

اولین مرتبه است که این شهر، در سرزمین آفتاب تابان، شاهد رویدادی بزرگ و البته به فاصله چند ماه پس از آن، شاهد رویدادی بزرگ تر خواهد بود.

مرحله دوم مسابقات گرندپری 2019 از روز جمعه - 22 شهریورماه با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان در چیبا ژاپن آغاز می‌شود  و به مدت 3 روز ادامه دارد.

دکتر چانگ وان چو رییس فدراسیون جهانی تکواندودر خصوص این رقابت‌ها گفت: با توجه به نزدیک شدن به المپیک 2020، برگزاری رویداد بزرگ جایزه بزرگ در ژاپن و شهر چیبا، این امکان را برای بازیکنان، مربیان و مسئولان تکواندو فراهم می‌کند که در شهر برگزاری آوردگاه المپیک حضور پیدا کرده و از نزدیک با مردم شهر و آداب و رسومشان آشنا شوند.

همگام با فناوری های جدید

تکواندو از زمانی که در بازی‌های سیدنی 2000 به عنوان یک ورزش المپیکی به رسمیت شناخته شد، به طور پیوسته با ایده‌ها و تکنولوژی‌های جدید تکامل ‌یافته است. المپیک پیش رو نیز با تغییرات هیجان‌انگیزی همراه خواهد بود.

 سال 2012  و در خلال  المپیک لندن، فدراسیون تکواندو جهانی (WT)، یک سیستم امتیازدهی الکترونیکی برای کسب امتیاز سریع و البته عادلانه در این ورزش اتخاذ کرد. در بازی‌های ریو ۲۰۱۶، یک شیاپ چانگ کوچک‌تر و هشت ‌ضلعی برای مبارزات طرح ریزی و اجرا شد تا مبارزات تکواندو جذاب تر شود.  

در المپیک 2020 توکیو، بینندگان در سراسر جهان شاهد بزرگ ترین تحول این ورزش هستند. یکی از تغییرات اساسی این است که در این دوره از المپیک از دوربین‌های مجهز و پیشرفته چهار بُعدی استفاده خواهد شد. این دوربین با استفاده از اسکن‌های 360 درجه‌ای به سبک ماتریس، با حذف نقاط کور، تمام حرکت‌های ورزشکاران از جهات و ابعاد مختلف را برای بازبینی و تکرارهای ویدئویی فراهم می کند.

دکتر چو در این خصوص گفت: این سیستم بسیار هیجان انگیز است و مطمئنم مردم را به وجد می آورد؛ درست مانند دو سال پیش، وقتی من برای اولین مرتبه کارآیی آن را دیدم و آزمایش کردیم. استفاده از این سیستم در مسابقات قهرمانی گرنداِسلم 2018 و همچنین در قهرمانی جهان 2019 منچستر موفق بود و اکنون آماده است وارد المپیک 2020 شود.

توبوک جدید المپیکی

فدراسیون جهانی مشغول طراحی یک لباس جدید برای تکواندوکاران در المپیک توکیو است که انتظار می‌رود راحت‌تر باشد و زمزمه هایی نیز به گوش می رسد که احتمالا توبوک جدید، رنگی هم خواهد بود.

برخی مسئولان و همچنین مردم، ابراز نگرانی کرده‌اند که توبوک رنگی، می‌تواند فلسفه سپیدی لباس تکواندو را خدشه دار کرده و از حالت سنتی خارج کند اما فدراسیون جهانی اعلام کرده در کنار طراحی لباس جدید و پیش از اجرای آن، منتظر دریافت نظرات کارشناسی از سوی مقامات، ورزشکاران و هواداران است و پس از آن تصمیم‌گیری می‌شود.

دکتر چو در این خصوص گفت: ما هیچ گاه قصد تغییر لباس سفید و سنتی تکواندو را نداریم. بیش از هرچیز راحتی لباس تکواندوکار برای ما اهمیت دارد و بعد از آن جذابیت این لباس برای هواداران. برای مثال، ساعدبند و ساق بند می‌تواند به توبوک جدید وصل شود و مبارزه  راحت تری را برای ورزشکار فراهم کند. یا رنگ هایی در توبوک استفاده شود که برای هواداران جذابیت بیشتری داشته باشد.

 دکتر چو، رییس فدراسیون جهانی تکواندو، اظهار امیدواری کرده که المپیک توکیو، با توجه به تمام این برنامه ها، طرح ها و فناوری های جدید، نقطه عطفی در این ورزش محبوب خواهد بود.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 1400

مشاهده