دور مقدماتی مسابقات گرنداسلم؛

یعقوبی به مرحله نهایی گرنداسلم راه یافت

اولین روز از مسابقات مقدماتی گرنداسلم با حضور 5 نماینده مازنی در اوزان 68- و 80+ کیلوگرم پیگیری شد، ابوالفضل یعقوبی به مرحله نهایی راه یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو مازندران، اولین روز از دومین مرحله از مسابقات گرنداسلم در سال 2023 به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس 2024  از صبح امروز 22 آذر ماه به میزبانی چین در شهر ووشی با حضور 68 تکواندوکار در اوزان 68- و 80+ کیلوگرم پیگیری شد.

ابوالفضل یعقوبی، سروش احمدی و عرفان بزرگی نمایندگان وزن 68- کیلوگرم و علی احمدی و علیرضا نادعلیان در وزن 80+ کیلوگرم به شیاپ جانگ رفتند.

در وزن 68- کیلوگرم عرفان بزرگی مقابل جون هیوک از کره جنوبی بازی را واگذار کرد، سروش احمدی پس از یک مبارزه و برد مقابل کره جنوبی روبروی متین رضایی ایستاد، با توجه به شرایط رنکینگ متین رضایی به مرحله یک چهارم راه یافت.

در همین وزن ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار باتجربه مازندران دور نخست را با حریفی از قزاق آغاز کرد و 2 بر یک آن را شکست داد، در مرحله یک شانزدهم و یک هشتم 2 نماینده کره ای را از پیش رو برداشت، در یک چهارم مقابل نماینده ای از کشور چین بازی را واگذار کرد و از کسب مدال بازماند اما با توجه به راهیابی بین 8 نفر نخست این وزن به مرحله نهایی مسابقات گرنداسلم راه پیدا کرد.

در وزن 80+ کیلوگرم علی احمدی در بازی نخست مقابل سئونگی لی از کره 2 بر صفر متوقف شد، علیرضا نادعلیان کابلان از قزاقستان را2 بر صفر شکست داد در مرحله بعد مقابل آرین سلیمی بخاطر کسب سهمیه و شرایط رنکینگ سلمی راهی نیمه نهایی شد.

گفتنی است، فردا در دومین روز مبارزات علیرضا حسین پور و باربد جباری در وزن 58- کیلوگرم و ابوالفضل عباسی و امیررضا صادقیان در وزن 80- کیلوگرم به مصاف حریفانشان می روند.

  • 15:06
  • 1402/09/22
  • 562