نایب قهرمان تکواندو آسیا: ساعت‌ها با افتخار پرچم ایران را بردوش داشتم

نایب قهرمان رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا گفت: تا جایی خوشحال بوده و به خود می بالیده که پرچم ایران را به عنوان نماینده مردم کشورش بالا برده و ساعت‌ها پرچم سه رنگ ایران را بر دوش داشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی، پینار لطفی زاده نایب قهرمان رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا ۲۰۲۳ اظهار کرد: خوشحالم که توانستم گوشه ای از زحماتی را که پدر و مادرم در طول این سالها برایم کشیدند با کسب مدال آسیایی جبران کنم و آن را تقدیم پدر و مادر مهربانم می کنم که همیشه و همه جا پشت و پناه من بودند.

وی از حس و حال خود موقع دریافت مدال و بالا رفتن پرچم کشورش برایمان گفت که تا جایی خوشحال بوده و به خود می بالیده که پرچم ایران را به عنوان نماینده مردم کشورش بالا برده و ساعت‌ها پرچم سه رنگ ایران را بر دوش داشته است.

لطفی‌زاده درباره سختی ها و برنامه های ورزشی خود می گوید: برای رسیدن به مدال تمرینات فشرده را داشتم و برای کسب طلا رفته بودم اما با اختلاف خیلی کمی در بازی فینال نتیجه را به حریف واگذار کردم و این شکست من را مصمم کرده که تلاش خودم را بیشتر کنم تا در مسابقات بعدی اگر پیراهن تیم ملی را پوشید و خدا خواست با مدال طلا به کشور برگردم.

پینار لطفی زاده از آذربایجان شرقی توانست در رقابتهای تکواندوی قهرمانی نونهالان آسیا ۲۰۲۳ مدال نقره را کسب و نائب قهرمان شود. به گزارش فارس, لطفی زاده در رده قدی ۱۶۸ سانتیمتری در جمع ۱۲ شرکت کننده از قاره آسیا توانست با اقتدار مدال نقره را کسب و به عنوان نائب قهرمان این دوره از مسابقات معرفی و گردن آویز نقره را بر گردن بیاویزد.

این دختر ورزشکار کشورمان برای رسیدن به بازی فینال در ۳ مسابقه فشرده بر حریفان خود غلبه کرد بطوری که در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر در هر دو راند دالیا عمرعلی از عراق را از پیش رو برداشت.

لطفی زاده در یک چهارم نهایی نیز کیامه از کشور میزبان یعنی لبنان را در هر دو راند اول و دوم با نتیجه مشابه ۱۴ بر یک شکست داد و در دور نیمه نهایی و بازی ماقبل فینال نورای آمانگلدی از قزاقستان را در دو راند به ترتیب با امتیاز ۲ بر صفر و ۷ بر ۵ پشت سر گذاشت.

وی اما در مسابقه فینال با نتیجه نزدیک ۶ بر ۳ در راند اول و ۴ بر ۴ در راند دوم در مقابل روشانووا از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

  • 20:23
  • 1402/06/20
  • 1293