بازی های همبستگی کشورهای اسلامی - قونیه؛

طلای نادعلیان پایان درخشش تکواندوکاران

آخرین نماینده تکواندو ایران در بازی های کشورهای اسلامی در مبارزه پایانی رقیب مراکشی خود را شکست داد و طلا گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت های تکواندو در بازی‌های کشورهای اسلامی که از روز سه شنبه 18 مردادماه آغاز شده بود،  امروز جمعه 21 مرداد ماه با برگزاری مبارزات اوزان 62- و 73+ کیلوگرم در گروه زنان و 74- و 87+ کیلوگرم در گروه مردان به پایان رسید. 

تیم ملی ایران امروز در هر 4 وزن نماینده داشت که هر 4  تکواندوکار به دیدار پایانی راه پیدا کرده است و در نهایت 2 مدال نقره و 2 مدال طلا کسب کردند. سیده نرگس میرنوراللهی و اکرم خدابنده 2 مدال نقره، امیرمحمد بخشی و علیرضا نادعلیان هم 2 مدال طلا کسب کردند.

علیرضا نادعلیان جویباری آخرین تکواندوکار کشورمان در این دوره از بازی ها بود که  در وزن ۸۷+ کيلوگرم به نشان طلا دست پیدا کرد. وی در دور نخست درحالیکه ۷ بر ۰ برابر «اسلام بازار» از فلسطین پیش بود با ضربه فنی پیروز شد و در ادامه «شاخرخ رجبوف» از ازبکستان را  در ۲ راند شکست داد و سپس «کوتالمیس آتلسی امره» از ترکیه را در مرحله نیمه نهایی با همین نتیجه از پیش رو به رو برداشت و راهی مبارزه نهایی شد. 

نماینده سنگین وزن تیم ملی ایران در مبارزه پایانی و با یک ارائه مبارزه ای تماشایی برابر«ایوب باسل» از مراکش در 2 راند به برتری برسد و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

در نهایت تیم ملی ایران با 13 مدال، شامل 5 طلا، چهار نقره و چهار برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. 

ناهید کیانی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی، علیرضا نادعلیان و علی احمدی 5 مدال طلا، غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده و سیده نرگس میرنوراللهی 4 نشان نقره، مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی زاده هم 4 مدال برنز برای تیم ملی تکواندو کسب کرده‌اند. تیم ملی آقایان با کسب 4 طلا و 3 برنز به عنوان قهرمانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه رسید.

  • 21:09
  • 1401/05/21
  • 2692