بازی های همبستگی اسلامی قونیه ۲۰۲۱؛

ناهید کیانی سومین مدال طلای کاروان ایران را به گردن آویخت

ناهید کیانی در نخستین روز رقابت های تکواندو در پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با شایستگی همه رقبای خود را شکست داد و سومین مدال طلای کاروان ایران را تصاحب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بازی‌های کشورهای اسلامی از امروز سه شنبه ۱۸ مرداد ماه به صورت رسمی و با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد. در نخستین روز این بازی ها، مسابقات تکواندو با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- و ۵۳- کیلوگرم در گروه زنان، ۵۴- و ۵۸- کیلوگرم در گروه مردان برگزار شد که تیم کشورمان تا کنون موفق به کسب 2 مدال برنز توسط حاج موسایی و ولی زاده به همراه یک مدال طلا توسط ناهید کیانی شده است.

کیانی در  وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان در مبارزه پایانی به دیدار «اومایما ال بوشی» از مراکش دارنده رنکینگ ۱۱ جهان رفت و در 2 راند متوالی رقیب خود را شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد. بعد از طلای قهرمانی آسیا، این دومین طلای کیانی در 2 ماه گذشته است. 

نماینده کشورمان دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «مونیس اویماتوا» از تاجیکستان را در 2 راند از پیش روی برداشت و در ادامه «منیره عبدالواحد» از عربستان را  2 بر یک شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز «چاروس مایوموا» از ازبکستان را در 2 راند شکست داد و به فینال رسید.

پیش از کیانی؛ نسترن ولی زاده، و مهدی حاج موسائی صاحب مدال ارزشمند برنز شدند؛ حسین لطفی نیز در وزن 58- کیلوگرم نیز با صعود به فینال شانس کسب یک مدال طلای دیگر برای کاروان ایران را دارد.

  • 17:23
  • 1401/05/18
  • 3243