تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان - صوفیه

ساغر مرادی نقره ای شد/جمع مدال های ایران به عدد 7 رسید

با کسب مدال نقره توسط ساغر مرادی ، جمع مدال های ایران در سیزدهمین دوره رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان به عدد 7 رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در ادامه این رقابت‌ها که به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه جریان دارد، امروز شنبه 15 مرداد ماه تکواندوکاران اوزان 73- و 78- کیلوگرم پسران و 59- و 63- کیلوگرم دختران به دیدار حریفان خود رفتند که از میان 3 نماینده تیم ملی ایران، یک مدال نقره توسط ساغر مرادی و یک مدال طلا توسط رضا کلهر به دست آمد.

مرادی در وزن 63- کیلوگرم در گروه دختران؛ در دیدار نهایی برابر «سارا چاری» از بلژیک در یک دیداری تماشایی پس از آنکه راند نخست را 15 بر8 به سود خود خاتمه داد، در 2 راند بعدی با نتایج (9 بر8 و 10 بر6) نتیجه را به رقیب واگذار کرد و به نشان ارزشمند نقره شد. 

ساغر مرادی در دور نخست «بن یونس» از مراکش را با نتایج  (15 بر یک  و 13 بر یک) پشت سر گذاشت و سپس «ستینل» از ترکیه را 2 بر صفر و با نتایج (13 بر صفر و 3 بر صفر) شکست داد. وی در 2  مبارزه بعدی خود «سو یو سی» از چین تایپه را در 2 راند با نتایج (11-8 و 3 بر صفر) به همراه « والنتینو» از ایتالیا را با نتایج (13 بر 3 و 13بر یک) شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز برابر  «ماریا رومانکو» از اوکراین با نتایج  (14 بر یک و 6 بر یک) به برتری رسید و راهی مبارزه پایانی شد. 

تیم ملی ایران تا پایان روز پنجم  این دوره از مسابقات موفق به کسب 5 مدال طلا و 2 نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر و متین رضایی 5 مدال طلا،  پرنیا سلمانی و ساغر مرادی هم 2 مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی  کردند. در بخش پسران محمدرضا زوار سرمربی است و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور همکاران او هستند.

سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در شهر «صوفیه» کشور بلغارستان جریان خواهد داشت.

  • 21:39
  • 1401/05/15
  • 3637