تکواندو قهرمانی جهان- صوفیه؛

مدال برنز سلمانی و شیری قطعی شد

در روز اول رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی کشور بلغارستان، پرنیا سلمانی و سوگند شیری مدال برنز خود را قطعی کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان از صبح امروز سه شنبه یازدهم مرداد ماه به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه با حضور ۷۶۸ تکواندوکار از کشورهای مختلف آغازشده است.

در روز نخست این مسابقات مبارزات اوزان ۴۲- و ۴۴- کیلوگرم دختران و ۴۵- کیلوگرم پسران برگزار شد که تیم کشورمان در روز نخست ۲ نماینده در بخش بانوان داشت و نهایتا هر 2 نماینده ایران مدال برنز خود را قطعی کردند.

سوگند شیری در وزن ۴۲- کیلوگرم با حضور 31 تکواندوکار در دور نخست 2 بر یک برابر  «فان کیائو» از چین تایپه  با نتایج (12 بر 5 و 15 بر یک) پیروز شد و در مرحله یک هشتم با نتایج (12 بر یک و 14 بر یک) از سد جورجیو ملینا از یونان گذشت. شیری همچنین ملک یاسر از مصر را در مرحله یک چهارم نهایی در 2 راند با نتیجه 12 بر صفر شکست داد و با حضور در مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

پرنیا سلمانی در وزن ۴۴- کیلوگرم دیگر نماینده ایران بود که با حضور41 تکواندوکار در دور نخست «کارن آرایجو» از برزیل را با نتایج  6 بر 2  و 5 بر صفر پشت سر گذاشت و در مرحله یک هشتم  کامینسکا از لهستان را در دیداری نزدیک با نتایج (7-7 برنده نماینده لهستان - راند دوم: 13 بر 3 برنده پرنیا - راند سوم: 10 بر 7 برنده پرنیا) شکست داد و به مرحله یک چهارم رسید. سلمانی در این مرحله اوکازاکی از ژاپن را با نتایج ( ۴ بر ۲ و ۱۰ بر ۶) شکست داد و مدال برنز خود را با حضور در مرحله نیمه نهایی قطعی کرد.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند؛ در بخش پسران محمدرضا زوار سرمربی است و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور همکاران او هستند.

  • 17:37
  • 1401/05/11
  • 3029