به منظور حضور در مسابقات تیمی المپیک توکیو صورت می‌گیرد؛

اعزام تیم ملی تکواندو ایران به ژاپن

تیم ملی تکواندو ایران به منظور شرکت در مسابقات آزمایشی تیمی المپیک توکیو، امشب (سه شنبه - 29 تیرماه) ساعت 23:35 راهی ژاپن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می شود؛ تیم ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را بدست آورند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز حضور دارند.

برهمین اساس تیم ملی تکواندو ایران به منظور حضور در این رقابت ها با ترکیب  امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی امشب (سه شنبه - 29 تیرماه) ساعت 23:35 راهی ژاپن می‌شود.

این رقابت های طی روزهای 2 تا 5 مردادماه در سالن "ماکوهاری مسه" برگزار می شود که هر روز یک مسابقه تیمی قبل از رقابت های کسب مدال برنز بخش انفرادی انجام خواهد شد.

براساس قرعه کشی که صورت گرفته، چین، ساحل عاج و روسیه در گروه اول قرار گرفتند که ابتدا هوگوپوشان چین و ساحل عاج با یکدیگر مبارزه می‌کنند و برنده این دیدار به مصاف تیم روسیه می‌رود. ایران و ژاپن نیز در گروه دوم قرار دارند که برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و برنده به فینال راه پیدا می‌کند.

طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده است؛ هر تیم می‌بایست حداقل 4 و حداکثر 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و 2 هوگوپوش مرد با یکدیگر و 2 تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می کنند.

  • 08:55
  • 1400/04/29
  • 10585