عسکری: ملی‌پوشان هدفمند و با انگیزه تمرین می‌کنند/ قهرمانی آسیا محک خوبی برای المپین‌های تکواندو است

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به فاصله اندکی که رقابت‌های قهرمانی آسیا تا بازی‌های المپیک توکیو دارد این مسابقات می‌تواند محک خوبی برای المپین‌های تکواندو باشد و خود را برای حضور در این میدان بزرگ آماده‌تر سازند.

فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص میزان آمادگی ملی‌پوشان اعزامی به بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: بچه‌ها اردوی بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و همگی هدفمند و باانگیزه تمرین می‌کنند؛ هرچند زمان بندی که اتحادیه تکواندو آسیا برای برگزاری رقابت‌های آسیایی در نظر گرفته است اصلا صحیح نیست و تنها یک ماه تا بازی‌های المپیک توکیو بزرگ‌ترین رویداد ورزشی باقی مانده است.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کرونا شرایطی بود که ناخواسته به تکواندو ایران و ورزش جهان تحمیل شد؛ با توجه به این وضعیت بچه‌ها از تمرینات و مسابقات دور بودند و ما در این مدت تنها در تورنمنت بلغارستان شرکت کردیم. در آن رویداد 4 نفر از تکواندوکاران در رقابت‌ها شرکت کردند و عملکرد خوبی هم داشتند اما دو المپین تکواندو به خاطر آسیب دیدگی حضور پیدا نکردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو مردان گفت: با توجه به فاصله اندکی که رقابت‌های قهرمانی آسیا تا بازی‌های المپیک توکیو دارد این مسابقات می‌تواند محک خوبی برای المپین‌های تکواندو باشد و خود را برای حضور در این میدان بزرگ آماده‌تر سازند.

عسکری خاطرنشان کرد: شرایط راحتی برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا نداریم چراکه تکواندو آسیا یکی از قطب‌های این رشته است. قطعا با حضور تیم‌های کره‌جنوبی، چین تایپه، ازبکستان و حتی اردن که از مدعیان هستند کار سختی پیش‌رو خواهیم داشت و اصلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه اتفاقی می‌افتد اما مطمئن باشید بچه‌ها با تمام توان تلاش می کنند تا نمایندگان شایسته‌ای برای ایران باشند.

وی در ادامه گفت: مسابقات آسیایی پیش از المپیک برگزار می‌شود و با توجه به اینکه تمامی کشورها از مسابقات دور بودند، تیم‌های که در المپیک توکیو نماینده دارند با هوگوپوشان خود حضور پیدا می‌کنند و رقابت‌های جذاب، دیدنی و سختی را در پیش داریم.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا هر کشوری مجاز است با 6 نماینده حضور پیدا کند و با این شرایط به همین شکل دو وزن کم داریم؛ دو وزن هم المپین‌های ما هستند که طبق برنامه با تیم آنالیز پیش می‌رویم و تا هر جا که در سیدبندی المپیک به آنها کمک کند جلو می‌روند؛ با این حساب در اصل با 4 نماینده حضور داریم که شرایط را کمی برای ما سخت می‌کند.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو مردان در ادامه با اشاره به تک تک اعضای تيم گفت:

آرمین هادی‌پور مبارزی خستگی ناپذیر و پرتلاش است و با وجود آسیب دیدگی مثل یک ساعت بدون وقفه کار و تلاش می کند، امیدوارم مزد زحماتش را بگیرد.

سروش احمدی در وزن خود یک مبارز پرقدرت، باهوش و  پرتلاش است که مدال نقره دوره قبل این رقابت‌ها را در کارنامه دارد. سروش با تمرکز بیشتر در این دوره می تواند مدال خوش رنگ تری کسب کند.

میرهاشم حسینی مثل آرمین هادی‌پور یکی از بهترین‌های ما است که مدال‌های خوش رنگی کسب کرده است؛ مبارز بسیار جسور و توانمند که جلوی هیچ حریفی کم نمی‌آورد و برای هر رقیبی زنگ خطر محسوب می‌شود اما با توجه به شرایط موجود در این مسابقات باید دید تا چه مرحله ای اجازه پیش رفتن دارد.

امیرمحمد بخشی از تکواندوکاران توانمند ما است که مدال طلا دوره قبل این رقابت‌ها را بدست آورده است و اکنون در یک وزن بالاتر به مبارزه می‌پردازد؛ او به پختگی لازم رسیده و در اردو نیز پرتلاش است، انشالله بتواند خوش رنگ ترین مدال را کسب کند.

مهران برخورداری تکواندوکار بسیار سخت‌کوش و پرتلاشی است که اردو را پیگیری می‌کند اما تا الان نتیجه‌ای که لایقش باشد را نگرفته است؛ امیدوارم در این دوره مدالی که مستحق آن است را کسب کند.

سجاد مردانی کاپیتان متعهد و  ارزنده تیم ملی است که با تمرینات منظم نشان داده سن و سال یک عدد است و انشاءالله در مسابقات آسیایی بتواند نتیجه زحماتش را بگیرد.

  • 12:36
  • 1400/03/19
  • 11664