کشاورز: تمام تلاش خود را برای کسب دو سهمیه پارالمپیک به کار گرفته‌ایم/ از ابتدای راه شروع کردیم

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو بانوان گفت: در فرصت کوتاهی که در اختیار داشتیم سعی کردیم با آنالیز مبارزات ورزشکاران کشورهای دیگر بچه‌ها را برای حضور در این رویداد آماده‌ کنیم و تمام تلاش خود را برای کسب دو سهمیه پارالمپیک به کار گرفته‌ایم.

فاطمه دودانگه و رایحه شهاب دو نماینده پاراتکواندو کشورمان به همراه کادرفنی صبح روز چهارشنبه – 29 اردیبهشت‌ماه برای حضور در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک راهی اردن می‌شوند؛ عاطفه کشاورز در خصوص میزان آمادگی پاراتکواندوکاران به منظور شرکت در این رقابت‌ها در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: بچه‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و نسبت به آغاز اردو به سطح آمادگی بالایی رسیده‌اند؛ در این روزهای نزدیک به اعزام نیز بیشتر بر روی تاکتیک‌هایی که قرار است در مسابقات استفاده کنیم، کار کردیم تا بچه‌ها آمادگی بالاتری بدست آورند.

وی افزود: از بهمن‌ماه اردو را آغاز کردیم و با توجه به فرصت کمی که در اختیار داشتیم تمرینات خیلی فشرده بود؛ این نفرات به صورت حرفه‌ای تمرینی نداشته‌اند و در واقع ما از ابتدای راه شروع کردیم اما سعی کردیم آنها را به آمادگی نسبی برسانیم. قطعا نمی‌توان گفت در این مدت کوتاه به صد در صد آمادگی و اوج خود رسیده‌اند اما با توجه به شرایط در جایگاه خوبی قرار دارند و از آنها راضی هستیم.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو بانوان در ادامه گفت: در کنار این نفرات قطعا می‌توانیم نفرات دیگری را داشته باشیم اما این امر مستلزم فرصت کافی است تا بچه‌ها به صورت مستمر و طولانی در اردو باشند و شرایط فنی و بدنی آنها مورد بررسی قرار گیرد. در این اردو به قدری زمان ما کم بود که ابتدا آمادگی جسمانی این نفرات را بالا بردیم و بعد تمرینات فنی را آغاز کردیم و همین موضوع کار را برای ما سخت‌تر کرد. با وجود همه این شرایط نمایندگان پاراتکواندو کشورمان آمادگی خوبی دارند و امیدوارم بتوانند در صحنه مسابقات که رقابت‌های بزرگی است عملکرد خوبی داشته باشند.

کشاورز خاطر نشان کرد: در این مدت بر روی شرایط روانی بچه‌ها نیز کار کردیم چون این بحث در عملکرد هر ورزشکاری موثر است و در کسب نتیجه تاثیر به سزایی دارد؛ خدا را شکر با کمک روانشناس تیم بچه‌ها از نظر روحی نیز خیلی آماده هستند اما به هر حال با توجه به اینکه اولین حضور آنها است و می‌خواهند در این رویداد بزرگ شرکت کنند ممکن است تا حدودی عملکردشان را تحت الشعاع قرار بدهد.

وی تصریح کرد: در فرصت کوتاهی که در اختیار داشتیم سعی کردیم با آنالیز مبارزات ورزشکاران کشورهای دیگر بچه‌ها را برای حضور در این رویداد آماده‌ کنیم و تمام تلاش خود را برای کسب دو سهمیه پارالمپیک به کار گرفته‌ایم.

سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو با اشاره به حضور پاراتکواندو در پارالمپیک توکیو گفت: برای نخستین بار است که این رشته به بازی‌های پارالمپیک راه پیدا کرده‌است و این دوره قطعا می‌توانند برگزاری در دوره‌های بعد را تثبیت کند و هرچه سطح کیفی رقابت‌ها بهتر باشد بدون شک حضورش در دوره های آینده متداوم خواهد شد.

کشاورز در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم مجوز حضور دو پاراتکواندوکار برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو را کسب کنیم؛ از تمام مسئولین که از ابتدای کار ما را یاری کردند، تشکر می‌کنم و با توکل به خداوند در این رویداد شرکت خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را کسب کرده و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوریم.

  • 10:18
  • 1400/02/27
  • 19925