کمرانی: گام اول کسب سهمیه المپیک است/ در مسابقات پیش رو، شرایط سختی داریم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: گام اول ما برای حضور در المپیک، کسب سهمیه است که در این رقابت‌ها شرایط سختی داریم اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای چهارمین مرتبه جواز حضور بانوان تکواندو در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان را بدست آوریم.

مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا از روز 31 اردیبهشت ماه به مدت دو روز به میزبانی "امان" برگزار می‌شود؛ کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان، مهلا مومن‌زاده و ناهید کیانی را برای حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک معرفی کرد.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان با اشاره به انتخاب دو نماینده کشورمان در رقابت های کسب سهمیه المپیک  در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قرار بود فروردین ماه سال گذشته برگزار شود که با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تعویق بازی های المپیک این رویداد نیز با یک سال تاخیر مواجه شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: از سال 1398  رنکینگ و رقابت های تکواندوکاران سایر کشورها را به صورت جدی رصد، تحلیل و آنالیز کردیم و با توجه به اینکه در اوزان اول و دوم پتانسیل و نفرات خوبی را در اختیار داشتیم پس از تورنمنت ترکیه به این نتیجه رسیدیم که در این دو وزن برای کسب سهمیه تلاش کنیم اما با این حال تا لحظات پایانی که فرصت ثبت نام بود صبر کردیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

وی افزود: مهلا مومن زاده در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب مدال نقره شده و در این مدت نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است؛ مهلا بازیکن میدان‌های بزرگ است و اگر از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشد می‌تواند بهترین نتایج را کسب کند. ناهید کیانی هم در وزن سوم جهانی (53- کیلوگرم) تاکنون عملکرد خوبی داشته و در برابر بازیکنان به نام این وزن توانسته موفق عمل کند بنابراین با توجه به پتانسیل بالایی که داشت تصمیم گرفتیم در یک وزن بالاتر مبارزه کند.

کمرانی خاطرنشان کرد: قصد داشتیم پوراسماعیل را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در تورنمنت ترکیه مقابل یک یا دو تکواندوکار برتر آسیا محک جدی بزنیم اما متاسفانه حریفان اصلی او از ازبکستان، اردن و قزاقستان در این مسابقه حضور نداشتند تا بتوانیم عملکرد او را به خوبی بسنجیم و در این شرایط امکان ریسک نداشتیم. 

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان خاطر نشان کرد: مطمئن هستم تکواندو بانوان در سال‌های آینده پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و این پتانسیل را داریم تا بر سکوهای قهرمانی در مسابقات بزرگی همچون جهانی و آسیایی بایستیم. دختران تکواندو از توانمندی بالایی برخوردار هستند و امیدوارم بتوانند حضور در مسابقات گرندپری را تجربه کنند چراکه می‌دانم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.
وی افزود: امیدوارم نفرات انتخاب شده بتوانند جواب اعتماد کادرفنی را بدهند؛ در مسابقات کسب سهمیه واقعا شرایط سختی داریم و تکواندوکاران خوبی حضور دارند اما امیدوارم بتوانیم سهمیه المپیک را بدست آوریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با اشاره به نفرات انتخابی مسابقات تیمی در بازی‌های المپیک گفت: یلدا ولی‌نژاد و ملیکا میرحسینی هر دو تکواندوکاران جنگنده‌ای هستند؛ یلدا در مبارزات می‌تواند امتیازات بالایی کسب کند و ملیکا هم با قدرت بدنی خوب توانایی این را دارد که امتیازی از دست ندهد. در مسابقات تیمی این امر خیلی مهم است و یک بازیکن باید امتیاز بگیرد و بازیکن دیگر می‌بایست کنترل امتیاز را در دست بگیرد.

کمرانی تصریح کرد: یلدا بازیکن سرعتی، چرخشی زن و امتیازگیر خوبی برای ما است و ملیکا نیز پیش از این حضور در مسابقات تیمی را در بازی‌های یونیورسیاد تجربه کرده و بازیکنی است که می‌تواند در مقابله با هر تکواندوکاری مبارزه را به خوبی مدیریت کند.

وی در پایان گفت: گام اول ما برای حضور در بازی های المپیک توکیو، کسب سهمیه است که در این رقابت‌ها شرایط سختی داریم اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای چهارمین مرتبه جواز حضور بانوان تکواندو در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان را بدست آوریم.

  • 00:09
  • 1400/02/09
  • 21557