مسئول کمیته پومسه استان؛

جوانگرایی در بخش پومسه البرز ماحصل شایسته ای را رقم زد

عباس ارمندپور مسئول کمیته پومسه استان گفت: در سال 99 در بخش پومسه عملکرد قابل قبولی به نام البرز ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان البرز، بخش پومسه در این استان فعالیت های کم نظیری داشته و عملکرد قابل قبولی را به منصه ظهور گذاشته است.

عباس ارمندپور مسئول کمیته پومسه استان البرز با گریزی به عملکرد این کمیته در سالی که گذشت گفت: در سال 99 بنا به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی باشگاه ها و به تبع آن تعطیلی مسابقات سالی متفاوت از لحاظ کاری در این بخش را سپری کردیم. اما از انجایی که امکان برگزاری مسابقات پومسه به صورت مجازی بود و مسابقات قهرمانی کشور نیز بنا به تشخیص فدراسیون تکواندو اجرایی گردید باعث شد پومسه استان نیز در این دوران فعال باشد و با وجود محدودیت ها نتایج قابل قبولی در این حوزه رقم بخورد.

ارمند پور افزود: اولین برنامه ما در کمیته پومسه استان در سال 99 برگزاری جلسه هم اندیشی مربیان پومسه و جمع آوری نقطه نظرات متخصصین امر جهت ارتقاء پومسه استان بود و بر طبق نظرات دریافتی و برنامه های فدراسیون و هیات برنامه ریزی و اجرایی کردیم و خوشبختانه به نتایج مطلوبی نیز رسیدیم. ضمنا در جلسه مذکور به بررسی عملکرد تیم  منتخب پومسه استان در رقابتهای قهرمانی کشور نیز پرداختیم.

مسئول کمیته پومسه استان در ادامه گفت: با توجه به اعلام فدراسیون تکواندو مبنی بر برگزاری مسابقات قهرمانی پومسه کشور و از آنجایی که در سال گذشته مسابقات انتخابی استان در مرحله اول برگزار شده بود اقدام به برگزاری دو دوره مسابقات انتخابی نیز کردیم و مدعیان شرکت در مسابقات قهرمانی کشور مشخص گردیدند و پس از آن تیم استان قریب به 7 ماه زیر نظر کادر فنی در اردو به سر می برد که در پایان رقابت ها و قضاوت مسابقات تیم منتخب البرز پس از سال ها  با احراز 4 مدال نقره و 6 برنز بر روی سکوی سوم کشور قرار گرفت. یکی از نکات بارز در تیم مذکور اعتماد مسئولین هیات به کادر جوان بود و خوشبختانه این جوان گرایی ماحصل خوبی را برای استان به ارمغان آورد.

ارمند پور تصریح کرد: در اوایل سال 99 با همکاری سازمان لیگ نخستین دوره لیگ پومسه در سطح بین المللی در استان برگزار که خوشبختانه با استقبال بی نظیری روبرو شد و به تبع برگزاری این ایده خلاقانه دیگر استان ها به برگزاری رقابت ها به صورت مجازی پرداختند.

این مسئول بیان داشت: پومسه روهای  البرزی با شرکت در رویدادهای مختلف در سطح بین المللی و کشوری و دیگر استان ها نیز حائز مقام های گوناگون شدند.

وی گفت: در مجموع و با توجه به اینکه در مرداد ماه سال 99 مجوز لازم از سوی وزارت ورزش جهت برپایی کلاس ها در بخش پومسه صادر شد اساتید بسیاری به پومسه روی آوردند و این مهم باعث ارتقاء پومسه استان گردید.

مسئول کمیته پومسه استان ادامه داد: دو دوره مسابقات مجازی و حضوری قهرمانی در سطح استان البرز به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهید مدافع حرممحسن خزائی و دهه مبارک فجر برگزار و با رضایت مندی حداکثری اساتید و تکواندوکاران روبرو شد.

ارمندپور خاطرنشان ساخت: کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا توسط سید حسین موسی نیا یکی دیگر از افتخارات ثبت شده بنام استان در سالی که گذشت است. ضمنا  پومسه روهای البرزی در مسابقات دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی و بسیج کشور نیز موفق به کسب یک مدال طلا و دو برنز شدند.

وی ادامه داد: اساتید البرز در کارگاه تخصصی که با تدریس استاد کانگ به صورت وبینار بود شرکت داشتند. یکی دیگر از برنامه هایی که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش انجام شد برگزاری مسابقات انتخابی پومسه دانشآموزی بود.

ارمندپور گفت: در روزهای پایانی سال نیز پومسه رو البرز به عضویت تیم ملی جهت شرکت در مسابقات جهانی نوجوانان درآمد ضمن آنکه مربی مجرب البرزی به عنوان مربی تیم ملی منصوب شد. یکی دیگر از افتخارات ثبت شده در پومسه استان در سال 99 انتخاب دو خانواده موسی نیا و برزگری به عنوان نمایندگان کشور در رقابتهای آزاد جهانی  بود که امیدوارم در این مسابقات نتایج مطلوبی به نام استان قهرمان پرور البرز رقم بخورد.

مسئول کمیته پومسه ادامه داد: بنا داریم در سال جاری مسابقات انتخابی، آزاد و مناسبتی و لیگ استان را برای پویایی بیشتر در بخش پومسه را اجرایی کنیم. امیدوارم در سال جاری عملکرد قابل قبولی در این کمیته به ثبت برسانیم.

  • 14:31
  • 1400/01/16
  • 9588