رییس هیات تکواندو مازندران؛

نفجم: پس از انقلاب گرایش جوانان به ورزش بیشتر شده است

رییس هیات تکواندو مازندران گفت: افتخارات كسب شده در دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در زمينه ورزش قهرماني و همگاني و كسب مدال‌هاي مختلف المپيكي و جهاني خود بيانگر پيشرفت و عملكرد علمي در ورزش مي‌باشد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان مازندران، فیض الله نفجم رئیس هیات تکواندو استان مازندران ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص آخرین وضعیت تکواندو کشور در بحث مدال آوری، اظهار داشت: تکواندو در کشور شرایط مطلوبی قرار دارد. در آخرین مسابقات جهانی، که ایران قهرمان جهان شد، از چهار مدالی که دریافت کرده ایم دو مدال را ورزشکاران مازندرانی گرفتند. 

نفجم افزود: در المپیک های گذشته نیز در بخش آقایان و هم بانوان عضو تیم ملی داشتیم و امیدوار هستیم تا در المپیک بعدی هم عضو تیم ملی داشته باشیم و افتخار آفرینی کنیم. 

پیشکسوت و قهرمان تکواندو جهان بیان داشت: در ورزش های پایه در بخش استعدادیابی این چند سال اخیر که وزارت ورزش، تربیت بدنی را به اداره کل ورزش و جوانان تغییر داده است، ما همیشه قهرمان بوده ایم و به ندرت شاید دوم شده باشیم. 

وی ادامه داد : در بخش استعدادیابی ورزشکاران مازندرانی از استعداد بالایی برخوردار بودند و بعد از انقلاب هم تکواندو اولین رشته ای بوده که توانسته در المپیک مدال کسب کند. 

رئیس هیات تکواندو مازندران با اشاره به بحث زیرساخت‌ها عنوان کرد: به لحاظ زیر ساختی ما بحث استعدادیابی رایگان در آموزش و پرورش را داشتیم و تمام امکانات و دستگاه‌های مخصوص را خریداری کرده ایم و این موضوع چند‌سالی است که انجام می شود. 

وی ضمن اشاره به ديدگاه حضرت امام خميني (ره) در توجه به ابعاد جسمي و روحي ورزش، تصريح كرد: در جمهوري اسلامي ايران، توجه به ابعاد معنوي ورزش به عنوان اولويت‌ اول در نظر گرفته شده است و به آن نيز دست يافته‌ايم، در بحث پهلوان سالاري، عليرغم اينكه هنوز به طور صددرصد حاصل نشده است ولي گام‌هاي بلندي در اين زمينه برداشته شده و اينك منش پهلواني در جامعه ورزش ما مطرح مي‌باشد، حتي در برخي ورزشهاي رزمي شرق آسيا شاهد حضور، فرهنگ ‌ايران هستیم. 

نفجم در ادامه بیان کرد: در بخش ورزش‌های انفرادی بدون شک افرادی که سختی کشیدند می‌توانند این مشکلات و سختی‌ها را تحمل کنند و موفق شوند. ما قهرمانان زیادی داشتیم که اکثر این قهرمان از مناطقی مثل روستاها و شهرهای کوچک هستند و از این مناطق رشد کردن و به جایگاه قهرمانی و مدال آوری رسیدند. 

وی با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و نگاه ويژه و دقيق ايشان نسبت به امر ورزش خاطرنشان كرد: ورزش همگاني به منزله مسير مقدماتي برای دستيابي به قله و ورزش قهرماني مطرح مي‌باشد، كه همواره مورد توجه قرار گرفته‌اند، از طرفي فرمايشات مقام معظم رهبري به عنوان ديدگاه يك مرجع تقليد، همواره به مفهوم راهكارهايي براي پيروي مسوولان ورزش كشور و گشايشي در زمينه موضوعات مختلف مي‌باشد. به ويژه در بحث ورزش بانوان و صحبت‌هاي ايشان در مورد اين بخش كه جنسيت را عاملي در جهت توقف فعاليت‌هاي ورزشي بانوان كه مغايرتي با شرع نداشته باشد، نمي‌داند، تصور مي‌كنم انگيزه و گشايش لازم در جهت ورود بيشتر بانوان به ورزش قهرماني و همگاني ايجاد خواهد شد. 

نفجم اظهار داشت: بعد انقلاب تعداد مربیان و داوران در بخش بانوان چندین برابر شده است و ما در روستاهای دور افتاده هم مربیان و داوران ارزنده ای داریم. 

وي ادامه داد: علاوه بر توفيق در زمينه‌ي مسايل روحي و جسمي ورزش، افتخارات كسب شده در دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در زمينه ورزش قهرماني و همگاني و كسب مدال‌هاي مختلف المپيكي و جهاني به مراتب بيشتر از دوران قبل از پيروزي انقلاب مي‌باشد و خود بيانگر پيشرفت و عملكرد علمي در ورزش مي‌باشد. 

این قهرمان ارزنده تکواندو در پايان توجه بيشتر جمهوري اسلامي به ابعاد روحي و جسمي ورزش، نسبت به دوران قبل را عاملي جهت مشاركت بيشتر جوانان در امر ورزش دانست و خاطر نشان كرد: اينك بهره‌برداري و برداشت جوانان به دليل وجود بستر سالم در ورزش قابل مقايسه با قبل نیست و ورزش به عنوان امري واجب، ضروري تلقي مي‌شود.

  • 19:19
  • 1399/11/27
  • 13306