تپش سریعتر ضربان توکیو 2020

با نزدیکتر شدن به بازی های المپیک توکیو، برگزاری رویدادهای انتخابی خونی تازه در رگ های این رویداد بحران زده جاری کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از کمیته ملی المپیک، با تکرار تعهد مسئولان المپیک به برگزاری بازی های توکیو در سال جاری علیرغم پاندمی کووید19 به زودی چندین رشته ورزشی روند انتخاب را برای ورزشکارانی از سر می گیرند.

سال گذشته، همه گیری کرونا رویدادهای مقدماتی المپیک را در رشته های مختلف ورزشی از بین برد و قبل از اینکه بازی ها یک سال به تعویق بیفتد؛ مسابقات زیادی با لغو یا تعویق روبرو شد. با توجه به شرایط موجود، 61 درصد از سهمیه ورزشکاران در حال حاضر به کمیته های ملی المپیک برای بازی های اختصاص داده شده است و 25 درصد دیگر تا 29 ژوئن نیز تعیین و تکلیف خواهدشد.

کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته اعلام کرد که 14 درصد باقیمانده سهمیه در ورزش هایی از جمله شنا ، تنیس ، بدمینتون و گلف ، با توجه به سیستم های رتبه بندی (رنینگ) مربوطه آنها تصمیم گیری می شود. مقامات المپیک به تازگی از نخستین نسخه دستورالعمل های بازی ها رونمایی کردند که بر اساس آن استفاده اجباری از ماسک، ممنوعیت شعار دادن در هنگام رویدادها و دیگری ممنوعیت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مورد اشاره قرارگرفته است.

گفتنی است، تاکنون تنها پنج رشته المپیکی مراحل انتخابی در توکیو2020 را پشت سر گذاشته اند که شامل دوچرخه سواری جاده و پیست، سوارکاری، هاکی، والیبال و کوهنوردی می شوند.

توکیو2020 هم اکنون با وعده و وعیدهای برگزاری قطعی توسط مسئولین؛ جانی تازه گرفته است و برگزاری رویدادهای انتخابی و کسب سهمیه به منزله حرکت در این مسیر تلقی می شود. 

  • 11:19
  • 1399/11/19
  • 11342