چراغ زرد رییس کمیته بین المللی المپیک به حضور تماشاگران در المپیک توکیو

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک که پیشتر از قطع و یقین در خصوص حضور تماشاگران گفته بود، اینبار با احتیاط بیشتری در این موضوع اظهار نظر کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، بنظر می رسد توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک که پیش از این گفته بود ممکن است تعداد تماشاگران در بازی های توکیو به یک سطح "معقول" کاهش یابد، احتمال عدم حضور تماشاگر را لمس نیز کرده است.

وی در یک مصاحبه اعلام کرد: در تلاش هستیم تا برای همه سناریوهای بالقوه ای که ممکن است در ماه ژوئیه-آگوست امسال با آنها روبرو شویم، آماده شویم. این موضوع از قوانین مهاجرت، قرنطینه تا به فاصله گذاری اجتماعی در دهکده المپیک به سوال در مورد حضور تماشاگران می رسد. چند تماشاگر خواهیم داشت؟ آیا وجود تماشاگران مقدور است؟

باخ خاطرنشان کرد که با 206 کمیته ملی المپیک صحبت و تأیید کرده است که همگی به حضور در بازی ها پایبند خواهند بود.

سخنان باخ در حالی گفته شد که روزنامه انگلیسی زبان تایمز حرکت کمیته برگزاری و دولت ژاپن را در مسیر لغو توکیو2020 و اقدامی برای حفظ آبرو عنوان کرده بود. افکار عمومی در ژاپن به شدت مخالف المپیک و پارالمپیک بوده است و با نظرسنجی اخیر کیودو نیوز نشان می دهد حدود 80 درصد از پاسخ دهندگان خواهان لغو یا به تعویق افتادن مجدد بازی ها هستند اما باخ اخیرا لحن متفاوتی را اتخاذ کرده است. 

  • 09:08
  • 1399/11/08
  • 12053