کاهش زمان حضور ورزشکاران در دهکده بازی های المپیک توکیو

کمیته بین المللی المپیک کاهش زمان حضور ورزشکاران در دهکده المپیک بازی های توکیو را به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت شرکت کنندگان تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، بر این اساس، کمیته بین المللی المپیک تأیید کرد که از کمیته های ملی المپیک درخواست کرده است تا به منظور کاهش خطر ویروس کرونا برنامه های ورود و عزیمت خود را متناسب با قوانین جدید طراحی کنند.

توماس باخ ، رئیس IOC ، پس از جلسه هیئت اجرایی، اظهار داشت که تصمیمات برای به حداقل رساندن تعداد افراد ساکن در دهکده ورزشکاران اتخاذ شده است.

باخ گفت: "بر این باوریم که این موضوع کاملاً ضروری است، زیرا ما باید تعداد ساکنان دهکده المپیک را کاهش داده و به حداقل برسانیم تا خطر مواجهه با کووید 19 نیز کاهش یابد. در عین حال، تلاش ها بر این است تا تجربه ورزشکاران را حفظ کنیم. رویکرد ما بر این بود تا با ملاحظات مربوط به عملکرد ورزشی و همچنین حضور در مراسم افتتاحیه متعادل باشیم."

توصیه شده است در مواردی که زمان سفر به ژاپن با اختلاف کمی همراه است، تعداد روزهای حضور و اقامت در دهکده المپیک قبل از مسابقه کمتر باشد. ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک، 5 روز پیش از آغاز می  توانند به دهکده بازی ها ورود داشته باشند و نهایتا 2 روز پس از اتمام رویدادها ملزم به ترک محل اقامت خواهند بود.

انتظار می رود که سازگاری ورزشکاران به اختلاف زمان طی اردوهای آماده سازی قبل از بازی در ژاپن و نه در دهکده المپیک صورت پذیرد. 

  • 13:09
  • 1399/09/19
  • 8996