ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اجبار برای المپیک توکیو

بنا بر تصمیم مسئولین ژاپنی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری بازی های المپیک توکیو2020 اجباری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛ بنا بر تصمیم مسئولین ژاپنی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری بازی های المپیک توکیو2020 اجباری خواهد بود. 

استفاده از ماسک و انجام فاصله گذاری اجتماعی اقدامی است که در جهت پیشگیری از انتشار کووید 19 بویژه در فضاهای سرپوشیده، فضاهای پرازدحام و شرایط ارتباطی نزدیک افراد مورد توجه خواهد بود. همچنین، فضاهای مسقف هر 30 دقیقه یکبار با استفاده از ونتیلاتورهای مکانیزه مورد تهویه قرار خواهند گرفت و ورزشکاران با دریافت منوهای غذایی از قبل، تنها برای 30 دقیقه تایم صبحانه و 1 ساعت تایم ناهار می توانند درکافه تریایدهکده حضور پیدا کنند.

کمیته برگزاری توکیو2020 که در تعامل با IOC و IPC نسبت به انتشار و تدوین اقدامات مقابله ای با کرونا گام برداشته است درنظر دارد تا میزان برخورد نزدیک و حضور ورزشکاران در دهدکده اقامتی را به منظور کنترل پاندمی و انتشار ویروس کرونا نیز محدودتر نماید. از ورزشکاران خواسته خواهد شد تا حتی المقدور فضای اقامتگاه‌های خود را برای دید و بازدید ترک نکنند و کنترل ورود و خروج به دهکده در دستور کار قرارگرفته است.

گفتنی است، کارگروه اقدامات مقابله ای با کرونا همچنان در حال بررسی سناریوهای مختلف به منظور برگزاری بازی های معوق توکیو2020 است و گزارش عملکرد آن تا اوایل دسامبر منتشر خواهد شد. 

  • 08:35
  • 1399/09/09
  • 8404