نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس اتحادیه تکواندو آفریقا درگذشت

"ژنرال فولی" نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس اتحادیه تکواندو آفریقا بعد از ماه‌ها بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، "ژنرال فولی" نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس اتحادیه تکواندو آفریقا بعد از ماه‌ها بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشت.

"فولی" رییس اتحادیه تکواندو آفریقا همواره برای توسعه این رشته در مراحل مختلف تلاش کرده و در سایر کشورها نیز نماد حمایت و پشتیبانی از کسانی بود که به کمک احتیاج داشتند.

تکواندو آفریقا در زمان ریاست او در همه زمینه ها پیشرفت و در بازی‌های المپیک ریو نیز افتخارآفرینی کرد.

"چانگ وان چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: درگذشت ژنرال احمد فولی، نایب رییس فدراسیون جهانی تکواندو مرا بسیار غمگین کرد. امروز مرد بزرگی را از دست داده‌ایم که از سال 2001 عضو فدراسیون جهانی تکواندو و در سال 2004 نیز به عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی تکواندو انتخاب شد. فولی تمام عمرش را صرف ارتقاء ورزش رزمی مورد علاقه‌اش کرد و آن را به جایگاه کنونی رساند.

وی افزود: در زمان ریاست فولی، 5 مدال بازی‌های المپیک 2016 ریو  برای آفریقا کسب شد که نشان از توسعه ورزش تکواندو در کل دنیا است. تکواندو یکی از مشهورترین ورزش‌ها در آفریقا  است و همچنان در حال تربیت ورزشکار در این رشته می‌باشد اما یکی از مهمترین مسائل، ازدست دادن دوست و برادری بزرگ است. در طول زمان ریاست من، ژنرال فولی یکی از حامیان و معتمدترین دوستانی بود که داشتم. او برای من مانند برادر بود و اکنون دیگر کنار من نیست اما خدمات او در رشته تکواندو از یاد نمی رود. خاطرات ما از ژنرال فولی و عشق به او همچون یک برادر هرگز فراموش نخواهد شد.

  • 12:43
  • 1399/07/06
  • 7097