سخنرانی رییس فدراسیون جهانی در خصوص تکواندو برای صلح

دکتر "چو" رییس فدراسیون جهانی و رییس بنیاد بشردوستانه تکواندو در وبیناری در خصوص تکواندو به عنوان ابزاری موثر در مسیر توسعه اجتماعی و صلح به سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دکتر "چو" رییس فدراسیون جهانی و رییس بنیاد بشردوستانه تکواندو در وبینار شبکه مجازی گفتگوهای ورزشی "SportWorks Talks " در خصوص تکواندو به عنوان ابزاری موثر در مسیر توسعه اجتماعی و صلح به سخنرانی پرداخت.

بیش از 700 نفر از سراسر جهان دنیا در این وبینار ثبت نام و حضور پیدا کردند.

دکتر "چو" در حاشیه سخنرانی تشریح کرد که چگونه فدراسیون جهانی تکواندو حامی فعالیت‌های صلح جهانی بوده است.

فعالیت‌های کنونی رییس فدراسیون جهانی تکواندو، به زمان پدر مرحومش دکتر "یانگ سیک چو" بازمی‌گردد. دکتر "چو" با الهام از پدر گروه‌های صلح تکواندو را در سال 2009 راه اندازی کرد و مربیان و داوطلبانی را به سراسر دنیا فرستاد تا به این ترتیب به علاقمندان جوان در کشورهای در حال توسعه کمک کنند.

ابتکار عمل بعدی در مسیر صلح تاسیس بنیاد بشردوستانه تکواندو در سال 2016 بود. بنیاد بشردوستانه تکواندو پروژه‌هایی در اردن، نیجریه، ترکیه  و روآندا به راه انداخت و این بنیاد در اردوگاه ازرق اردن نیز آغاز به کار کرد که تاکنون در این اردوگاه 15 کودک موفق به کسب کمربند مشکی شده و یکی از آن ها نیز در بورس تحصیلی و تمرینی المپیک توکیو  2021 پذیرش گرفته است.   

سومین دستاورد صلح در تکواندو بر اساس صحبت‌های دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو، تلاش این رشته در طرح‌های توسعه است.

در تمامی فعالیت‌های صلح جهانی، فدراسیون جهانی تکواندو پویش سرمایه گذاری جمعی را با موفقیت به راه انداخت؛ کمک هزینه برای قهرمانان بزرگ، کمک به کودکان لبنانی آسیب دیده و همکاری با بنیاد توسعه آسیا برای بازسازی در لبنان انجام شد.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: ورزش نقش نیرومندی در پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی  ایفا می‌کند. تکواندو، ارزش‌هایی مانند فراگیری، احترام، تحمل، مراقبت و تواضع را ترویج می‌دهد. بر روی زمین بازی، ما به رقابت می‌پردازیم اما عادلانه و خارج از زمین بازی ما دوست هستیم.

وی افزود: کودکانی که از آنها صحبت شد جایی به عنوان خانه نداشتند و برخی نیز شاهد جنگ و صحنه ‌های غم انگیز بودند. آنها امید ها و آرزوهایشان را از دست داده بودند اما  از طریق ورزش تکواندو راهی یافتند و دوباره امیدوار شدند. دستیابی به صلح تنها مخصوص جهان تکواندو نیست، بلکه مسئولیتی است که بر عهده تمامی فدراسیون‌های بین المللی و خانواده المپیکی و پارالمپیکی نهاده شده است.

 دکتر "چو" همچنین به فعالیتی که فدراسیون جهانی تکواندو برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد انجام داده  نیز اشاره کرد.

در ادامه دکتر چو به سوالات شرکت کنندگان در وبینار در مورد پروژه های متنوع فدراسیون جهانی تکواندو و تلاش‌ها برای ترویج صلح پاسخ داد.

  • 13:52
  • 1399/06/29
  • 11519