برگزاری نشست به منظور اعمال محدودیت‌های مسافرتی برای المپیک توکیو

جلسه‌ای با موضوع اعمال محدودیت‌های مسافرتی و اقدامات متقابل برای برگزاری المپیک توکیو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، جلسه‌ای با موضوع اعمال محدودیت‌های مسافرتی و اقدامات متقابل برای برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو در زمان شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

در این جلسه به مواردی مانند کنترل مرزها، اقدامات متقابل در مواجه با کووید 19 در اماکن و برنامه‌هایی در کنترل افراد مبتلا پرداخته شد. همچنین پیشنهاد تهیه اپلیکیشنی برای رصد حرکت ورزشکارن و سایر شرکت‌کنندگان در مسابقات و مکان‌ها طراحی خواهد شد.

اردوهای تمرینی قبل از مسابقات، قوانین استفاده از وسایل ارتباط جمعی، ضرورت قرنطینه در بدو ورود به ژاپن و امکانات پزشکی موجود در دستور کار قرار گرفت. مسائلی همچون رعایت فاصله اجتماعی و تعداد تماشاگران مجاز برای ورود به مکان‌های ورزشی نیز از موضوعات مطرح شده بود.

در این جلسه مسئولان دولتی ژاپن، فرماندار توکیو و کمیته ی برگزار کننده المپیک توکیو در جلساتی دوره‌ای در طول یک ماه آینده شرکت خواهند کرد و برای "اقدامات متقابل  قدرتمند" آماده می‌شوند.

ژاپن هم اکنون از ورود اتباع 150 کشور برای مبارزه علیه بحران به وجود آمده جهانی در حوزه سلامت ممانعت به عمل آورده و حتی افرادی که اجازه ورود پیدا می‌کنند باید 2 هفته قرنطینه شوند.

مشکل پیش‌روی بازی‌های المپیک توکیو با وجود محدودیت‌های به عمل آمده و تعویق یک‌ساله رقابت‌ها بسیار جدی به نظر می‌رسد چرا‌که انتظار می‌رود 11000 ورزشکار از 200 کشور در این رویداد شرکت کنند. 80000 داوطلب، مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و خبرنگاران به دو دسته تقسیم می‌شوند که فقط بخشی اجازه دارند با ورزشکاران به صورت مستقیم در تماس باشند و همه ی این تدابیر برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید 19 لحاظ شده است.

سایر کشورهای ژاپن با عواقب ویروس کرونا درگیر بوده و تاکنون 68000 مبتلا و 1200 مورد فوتی داشته است.

  • 08:36
  • 1399/06/19
  • 7349