درخشش تکواندوی ایران به‌عنوان برترین فدراسیون جهان

رییس فدراسیون تکواندوی کشور گفت، عامل مهم انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به‌عنوان برترین فدراسیون جهان، برنامه‌ریزی منظم و موفقیت‌های پی‌در‌پی این رشته رزمی در رقابت‌های آسیایی و جهانی بوده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ «سید محمد پولادگر» در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس، درباره اهمیت انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به‌عنوان برترین فدراسیون جهان از سوی فدراسیون جهانی تکواندو در روز جهانی این رشته تصریح کرد، البته فدراسیون جهانی تکواندو در 40 سال اخیر، روند موفقیت‌آمیز این رشته رزمی در ایران را به دقت رصد کرده است.

پولادگر با بیان اینکه توقع مردم ایران از رشته رزمی تکواندو بالا رفته است تاکید کرد، هرچند کشورهایی مانند روسیه در 10 سال اخیر برای مدال‌آوری تکواندو در رقابت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند اما ایران کماکان از لحاظ فنی در جایگاه خوبی است.

رئیس فدراسیون تکواندوی کشور درباره فعالیت‌های جامعه تکواندو در ایام کرونا نیز گفت، هدف اصلی متولیان تکواندو ایران، آماده نگه داشتن ملی‌پوشان است که برهمین اساس رقابت‌هایی را به صورت مجازی برگزار کرده است. 

پولادگر از آغاز اردوهای آمادگی تیم ملی تکواندو مردان ایران از امروز (شنبه) خبر داد و افزود، تیم ملی تکواندو ایران با دو سهمیه در بخش مردان در المپیک توکیو شرکت خواهد کرد. 

رئیس فدراسیون تکواندوی کشورما همچنین گفت، ایران نخستین کشوری است که رشته تکواندو را به صورت علمی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تعریف کرده است و تاکنون بیش از 1400 نفر فارغ التحصیل داشته که این کار مورد تقدیر فدراسیون جهانی تکواندو قرار گرفته است.

پولادگر با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی تکواندو تاکید کرد، به مناسبت روز جهانی تکواندو، چهارمین همایش علمی تخصصی فنی تکواندو روز جمعه به طور بین‌المللی برگزار و بیش از 110 مقاله از نخبگان و اندیشمندان رشته تکواندو دریافت شد که در نوع خود در ایران و جهان بی‌نظیر است.
 

  • 18:48
  • 1399/06/15
  • 10314