رییس هیات تکواندو استان زنجان عنوان کرد؛

روز جهانی تکواندو، فرصتی برای معرفی این رشته به خانواده‌ها است

رییس هیات تکواندو استان زنجان گفت: روز جهانی تکواندو فرصت ارزشمندی برای معرفی این رشته به خانواده‌ها است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان زنجان، علی سپهری با اشاره به اینکه چهارم سپتامبر (۱۴ شهریورماه) به عنوان روز جهانی تکواندو نام‌گذاری شده است، افزود: دلیل نام‌گذاری این روز به عنوان روز جهانی تکواندو به این خاطر است که در هفدهم جولای سال ١٩٨٠ میلادی، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)  در هشتاد و سومین اجلاس خود در مسکو، تکواندوی جهان را به رسمیت شناخت.

وی با یادآوری اینکه ابتدا تکواندو به عنوان یک ورزش نمایشی در مسابقات المپیک ١٩٨٨ سئول پذیرفته شد، تصریح کرد: کمی بعد در چهارم سپتامبر سال ١٩٩٤، در صد و سومین اجلاس (IOC) در پاریس، تکواندو به عنوان یک ورزش رسمی وارد مسابقات المپیک ٢٠٠٠ سیدنی شد.

این فعال ورزشی با اشاره به اینکه تکواندو یکی از اصولی‌ترین و علمی‌ترین هنرهای رزمی سنتی کره‌جنوبی است که بیش از مهارت‌های جنگ فیزیکیِ صرف را به انسان می‌آموزد، ادامه داد: تکواندو انضباطی است که از طریق پرورش ذهن و جسم، راه‌های تعالی روح و زندگی را به انسان نشان می‌دهد و امروز تکواندو شهرت بسیاری پیدا کرده و به عنوان یکی از جذاب‌ترین رشته‌های المپیکی شناخته می‌شود.

رییس هیات تکواندو استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز مقرر شده است روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریورماه برنامه‌هایی به روز جهانی تکواندو اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: معتقدیم روز جهانی تکواندو فرصت ارزشمندی است تا با اجرای برنامه‌هایی در استان، این رشته را بیش از پیش به خانواده‌ها معرفی کرده و گام‌های بلندی در راستای صدور اهداف این رشته برداریم.

سپهری، از برگزاری مسابقه جمله‌نویسی در خصوص تکواندو و روز جهانی این رشته به عنوان یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز عنوان و ابراز کرد: برگزاری مسابقه مجازی تکنیک‌های نمایشی ضربات پا روی میت ویژه هوگوپوشان و حضور تکواندویی در انتقال خون و شرکت در پویش نذر خون و اهدای خون، از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

این فعال ورزشی با تاکید بر اینکه همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور در بیمارستان امام حسین (ع) و تقدیر و تجلیل از مقام شامخ مدافعان سلامت، دیدار با یکی از قدیمی‌ترین ورزشکاران استان، اجرای حرکات نمایشی ویژه بانوان و آقایان و ... از دیگر برنامه‌های روز جهانی تکواندو در زنجان خواهد بود.

  • 13:30
  • 1399/06/15
  • 9154