۵ مزیت شرکت در سمینار بین‌المللی تکواندو ۲۰۲۰

.

از زمانی‌که رسانه‌های اجتماعی مختلف پا به عرصه‌ی زندگی گذاشته‌اند، اغلب ما اهمیت ملاقات‌های رو در رو را در جامعه‌ی علمی فراموش کرده‌ایم.

فعال بودن و شرکت در جلسات و گردهمایی‌های مختلف مزایای بی‌شماری دارد؛ شما در این مکان‌ها با افراد جدید در زمینه رشته ورزشی تکواندو آشنا می‌شوید و به‌راحتی می‌توانید از حضور سالانه خود در این جلسات صحبت کنید.

برخلاف تصور اکثر ورزشکاران تنها حضور در رویدادها کافی نیست، بلکه برای این‌که بتوانید بازدهی خوبی از این رویدادها کسب کنید؛ ضروری است که با افراد دیگر در ارتباط بوده و هم‌چنین از فرصت‌هایی که پیش روی شما قرار خواهد گرفت نهایت استفاده را بکنید.

با شیوع ویروس و بیماری کرونا در سراسر جهان و خطرهای احتمالی حضور در اجتماعات ، نقش سمینارها و همایش‌ها به صورت حضوری کمرنگ و به تبع آن حضور افراد در سمینارهای بین‌المللی به صورت آنلاین (برخط) بسیار حائز اهمیت شده است.

چهارمین سمینار ملی و اولین سمینار بین المللی علم تکواندو روز جمعه - ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزبانی تهران برگزار می‌شود که فرصت بسیار خوبی برای کسب آخرین اطلاعات علمی در حوزه تکواندو ایران و جهان است.

در ادامه به ۵ مزیت شرکت در این همایش علمی می‌پردازیم:

۱) فرصت‌های آموزشی

فرقی نمی‌کند چقدر در حوزه تکواندو خبره و مجرب هستید، حضور در همایش‌‌های تخصصی باعث یادگیری موضوعات مختلف و رسیدن به ایده‌های جدیدی برای شما خواهد شد.

صاحبان باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان گاهی در انزوا قرار می‌گیرند و از نقطه نظرات متفاوتی که ممکن است باعث پیشرفت آنها شده و روی نتایج آنها در آینده تاثیر داشته باشد بی بهره‌ می‌مانند. شرکت در کنفرانس‌ها و استفاده از سخنرانی‌ها و سایر جنبه‌های آموزشی آنها ضمن جلوگیری از وقوع این مشکل سبب رشد اطلاعات و دانش شما خواهد شد.

۲) نتورکینگ یا شبکه‌سازی با افراد علمی ایران و جهان

همایش‌‌های تخصصی اغلب فرصت‌های مناسبی برای شبکه‌سازی فراهم می‌کنند. حضور نخبگان علمی مختلف و رقیب از اقصی نقاط کشور منابع ارزشمندی برای اطلاعات مختلف آماده می‌کند.

 اجتناب از حضور در کنار رقیبان به‌دلیل ترس از این‌که رقبا مزیت رقابتی شما را کشف کنند، خود سبب محدود شدن موفقیت شما می‌شود.

همکاری یکی از راه‌های ایجاد ارتباطات است. اگرچه ممکن است افرادی با نیت‌های بد هم وجود داشته باشند، اما اکثر مردم زمانی‌که ارتباطات شخصی با دیگران داشته باشند سعی می‌کنند به یکدیگر کمک کنند تا ایده‌های جدیدی کشف کنند و جرقه‌هایی الهام‌بخش در مورد موضوعات مختلف مانند علم تمرین، آسیب شناسی ورزشی ، روانشناسی ورزشی و... داشته باشند.

۳) تثبیت موقعیت خود به عنوان یک متخصص

اگر در رشته تکواندو فعال هستید، می‌توانید تخصص خود را میان دانشمندان حاضر در سمینار توسعه دهید. اغلب کسانی‌که بصورت حرفه‌ای در تکواندو فعال هستند به صورت مرتب در جلسات حضور پیدا می‌کنند و برخی برای مجلات علمی ورزشی و یا سایت‌های مختلف مقاله می‌نویسند و سعی می‌کنند اطلاعات تخصصی خود را با مردم به اشتراک بگذارند. شناخته شدن در چنین جمع‌هایی می تواند کمک بزرگی به شناخته شدن شما به عنوان یک متخصص بکند.

۴) کشف ایده های جدید در حوزه تکواندو

گاهی اوقات اهمیت حضور در رویدادها لزوما آشنایی با افراد جدید یا مربیان نیست. در اکثر رویدادها نه تنها با افراد جدید آشنا می‌شوید، بلکه با ایده های نوآورانه‌ای آشنا خواهید شد که به درد تکواندو حرفه ای شما می‌خورند.

کشف کردن این راه‌حل‌های جدید یکی از بهترین روش‌های جلو زدن از رقبا محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که در دنیای امروز اگر از رقبا جلو نزنیم، آن‌ها از ما جلو خواهند زد!

۵) آنلاین بودن همایش

با توجه به شرایط موجود کلیه امکانات مجموعه فدراسیون و تیم برگزار کننده در راستایی قرار گرفته که کمترین میزان رفت و آمد برای حاضران و علاقه مندان در حوزه سمینار در نظر گرفته شده است و تلاش شده که کلیه مراحل همایش از ارائه سخنرانان تا کارگاه‌های آموزشی همه در بستر اینترنت با کیفیت مطلوب ارائه گردد که این امر فرصتی بی نظیر برای حضور علاقه مندان در سمینار را رقم می‌زند.

تهیه و تنظیم: دکتر حجت کاظمینی
دکتری مدیریت ورزشی

  • 10:38
  • 1399/06/05
  • 7607