با حمایت فدراسیون جهانی تکواندو صورت گرفت؛

حضور کودکان پناهنده‌ی اردوگاه ازرق در مسابقات مجازی پومسه

کودکان پناهنده سوری حاضر در اردوگاه ازرق و دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های حمایتی فدراسیون جهانی تکواندو در نپال، کامبوج و سریلانکا در افتتاحیه مسابقات مجازی پومسه GCS شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، کودکان پناهنده سوری حاضر در اردوگاه ازرق و دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های حمایتی فدراسیون جهانی تکواندو در نپال، کامبوج و سریلانکا در افتتاحیه مسابقات مجازی پومسه GCS شرکت کردند.

این رقابت‌ها از روز 4 تا 7 ژوئن توسط بنیاد بین المللی شراکت مدنی جهانی GCS "پورتلند" آمریکا که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت دارد، در حال برگزاری است که 300 تکواندوکار از 20 کشور کانادا، شیلی، هند، هائیتی، اکووادو، کامبوج، کره، مالزی، نپال، نیکاراگوئه، پاناما، روسیه، سریلانکا، ترکیه و ایالات متحده ی امریکا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و بخشی از درآمد حاصله از این رقابت‌ها صرف آسیب دیدگان از ویروس کویید 19 خواهد شد.

10 کودک از اردوگاه پناهندگان ازرق و 30 دانش آموز نپالی، کامبوجی و سریلانکایی نیز با حمایت فدراسیون جهانی تکواندو در این مسابقات حضور داشتند.

هفت داور بین المللی فدراسیون جهانی تکواندو نیز به صورت داوطلبانه در این رقابت‌ها قضاوت می‌‌کنند.

مسابقات در بخش‌های پومسه انفرادی استاندارد و ابداعی، تیمی دو نفره و سه نفره و پاراتکواندو انجام خواهد شد.

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به این رقابت‌ها گفت: امیدوارم این رویداد با موفقیبت بسیاری همراه باشد و از این پس شاهد رویدادهای مجازی بیشتری در تکواندو باشیم تا بتوانیم برای کودکان امیدبخش باشیم و با حمایت جهانی آرزوهای کودکان را برآورده سازیم.

وی افزود: در این روزهای دشوار تنها به دنبال تحقق اهداف بنیاد GCS که شامل اعمال نیک، همکاری و خدمت رسانی است، می باشیم. تکواندو ابزاری موثر در تحقق صلح جهانی است و صلح ارزشمند تر از پیروزی خواهد بود.

  • 10:15
  • 1399/03/17
  • 5968