دکتر چو: کمیته ورزشکاران نقش بسیار مهمی در حفظ منافع آنها ایفا می‌کند

رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: کمیته‌ی ورزشکاران نقش مهمی در شنیده شدن نظرات و حمایت از منافع ورزشکاران ایفا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فراسیون تکواندو به نقل از سایت فدراسیون جهانی؛ در جلسه‌ی آنلاین رییس فدراسیون جهانی تکواندو با اعضاء کمیته‌ی ورزشکاران شرایط سلامت فیزیکی، روحی و حمایت از ورزشکاران به منظور آمادگی بازگشت به تمرینات و مسابقات مطرح شد.

دنیای تکواندو در طی این مدت شاهد هیچ رویدادی نبوده است تا از طریق آن قادر به بررسی جنبه های مختلف این رشته باشد ولی تکواندوکاران قوی تر از گذشته این بحران را پشت سر خواهند گذاشت.در حال حاضر فدراسیون جهانی تکواندو به صورت مستمر و با همکاری کمیته ی ورزشکاران جلسات آموزشی را بصورت مجازی برای بالا بردن قدرت ذهنی و فیزیکی تکواندوکاران برگزار کرده است. این برنامه های آموزشی با تکواندوکاران المپیکی ادامه خواهد داشت و فدراسیون جهانی به دنبال پیدا کردن راه هایی برای بالا بردن بودجه های حمایتی از این ورزشکاران در آینده است.

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو در همین مورد گفت: کمیته ی ورزشکاران نقش مهمی در شنیده شدن نظرات و حمایت از منافع ورزشکاران ایفا می‌کند. این کمیته قرار است نظرات و پیشنهادات ورزشکاران رابرای بازگشت ایمن به مسابقات و تمرینات گردآوری و با کمک کمیته‌ی پزشکی دستورالعمل های لازم را آماده نماید.

رئیس فدراسیون جهانی در ادامه افزود: ما به شدت به انسانیت اعتقاد داریم و این به معنای حمایت و ارتقاء همه ورزشکاران است.  نقش تکواندو در برقراری صلح همواره مد نظر بوده است، صلح فقط به معنای متوقف کردن جنگ بین کشورها نیست بلکه متوقف کردن درگیری بین مردم نیز از اهداف آن است. تکواندو ارزش های وحدت و احترام را ترویج می کند.

قهرمان سابق فرانسوی جهان و المپیک، "پاسکال ژنتیل" به عنوان رئیس کمیته ورزشکاران نیزگفت: از اینکه فدراسیون جهانی به سرعت با شرایط جدید خود را هماهنگ کرد و جلسات تمرینی مجازی برگزار کرد خوشحال هستم. یکی از چالش های ما رقابت های المپیک است که همچنان به عنوان ورزشکاری قدیمی امیدوارم المپیک 2020 توکیو در کمال سلامت و ایمن سال آینده برگزار شود.

"نادین داوانی" یکی دیگر اعضای کمیته‌ی ورزشکاران فدراسیون جهانی تکواندو گفت: تهیه‌ی امکانات آموزشی برای ورزشکاران از مواردی بود که در این روزهای سخت برای آن وقت بسیاری صرف شد. سلامتی روحی و جسمی ورزشکاران نیز از همیت ویژه ای برای ما برخوردار بوده است و هم اکنون در حال برنامه ریزی برای زمانی هستیم که ورزشکاران با یکدیگر به رقابت می پردازند و در آن زمان ایمنی و سلامتی آنها از درجه ی بالایی از اهمیت برخوردار خواهد بود.

 تا کنون 17 کمیسیون و کمیته و کمیته ی موقت برای توسعه ی تکواندوی ساحلی و شهری جلسه داشته اند. تا کنون 10 جلسه از 18 جلسه مجازی برگزار شده است. جلسات آموزش، توسعه، مربیان، پومسه، پارا تکواندو، پزشکی و ضد دوپینگ، کمیته ی موقت و فنی  در مورد موضوعاتی چون آموزش مجازی، مدیریت برترو توسعه ی مبانی تکواندوبه بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است:  10کمیته از 18 کمیته فدراسیون جهانی بصورت آنلاین جلسات خود را برگزار و در هفته های پیش رو نیز جلسات سایر کمیته ها پیگیری خواهد شد.

  • 18:31
  • 1399/03/16
  • 6318