کمرانی: با همین نفرات به قهرمانی آسیا می‌رویم/ از کنار دیگر تکواندوکاران توانمند به سادگی عبور نمی‌کنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو زنان گفت: اعتقاد داریم همین نفرات که در شرایط موجود با قدرت تمرینات را ادامه می‌دهند می‌توانند توانایی‌های خود را در رویدادهای پیش رو نیز به نمایش بگذارند. ملی پوشان هم باید بدانند اگر کوتاهی کنند جایگزین دارند و تا زمانی که تلاش کرده و نظرکادرفنی را در تمرینات جلب کنند می‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو زنان در خصوص جلسه کادرفنی تیم های ملی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: لازم بود با توجه به شرایط موجود در سال جدید جلسه ای را با حضور ریاست فدراسیون برگزار کنیم تا در خصوص آغاز تمرینات تصمیم گیری شود و برنامه خود را اعلام کنیم.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ما اردو را زودتر از زمان مقرر تعطیل کردیم و در حال حاضر نیز از طریق فضای مجازی تمرینات بچه‌ها را پیگیری می‌کنیم تا آمادگی نسبی خود را حفظ کنند. در جلسه به این جمع بندی رسیدیم تا زمانی که بیماری کرونا خطرش به حداقل نرسیده اردوها را شروع نکنیم؛ پیشنهاد برای آغاز اردونشینی نیمه دوم خردادماه است اما تاریخ اعلامی هم منوط به این است که شرایط مساعد باشد و مجوز وزارت ورزش و جوانان را دریافت کنیم.

سرمربی تیم ملی بانوان در ادامه گفت:  سال گذشته چندین مرحله مسابقات انتخابی برگزار کردیم؛ تکواندوکارانی که به اردو راه پیدا کردند بهترین‌های سال 1398 بودند و بدون شک برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه بازی های المپیک با همین نفرات کار می‌کنیم و اعزام می‌شویم، مگر اینکه اتفاق خاصی پیش آید و شرایط تغییر کند. تعویق مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از یک سو برای ما خوب بود اما از جهت دیگر با توجه به اینکه بچه‌ها  برای این دو رویداد از نظر بدنی و روانی آماده شده بودند کار ما را سخت کرد.

کمرانی تصریح کرد: اعتقاد داریم همین نفرات که در شرایط موجود با قدرت تمرینات را ادامه می‌دهند می‌توانند توانایی‌های خود را در رویدادهای پیش رو نیز به نمایش بگذارند. ملی پوشان هم باید بدانند اگر کوتاهی کنند جایگزین دارند و تا زمانی که تلاش کرده و نظرکادرفنی را در تمرینات جلب کنند می‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ادامه راه مسابقات جهانی و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در پیش رو داریم افزود: برای حضور در این رقابت ها، انتخابی برگزار میکنیم. درهای تیم ملی بسته نیست، ملیکا میرحسینی، زهرا شیدایی، آناهیتا توکلی، کوثر اساسه و دیگر تکواندوکارانی که در مراحل قبل در اردوی تیم ملی حضور داشتند با توجه به توان فنی هنوز می توانند به حضور در اردو امیدوار بوده و کادر فنی نیز از کنار نام آنها به سادگی عبور نمی کند. این طور نیست که چون در یک مرحله حذف شدند دیگر امیدی نداشته باشند.

سرمربی تیم ملی زنان گفت: امیدوارم هرچه زودتر اتحادیه تکواندو آسیا تاریخ برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک را اعلام کند تا تمرینات خود را به صورت جدی آغاز کنیم اما تا آن زمان آمادگی نسبی بچه‌ها را حفظ می‌کنیم که با توجه به شرایط موجود، تلاش خودشان در این راه بسیار موثر است. برای مسابقات کسب سهمیه در خصوص اوزان اعزامی تا حدودی به جمع‌بندی رسیده بودیم اما در ادامه راه با بهتر شدن شرایط، تورنمنت و اردوی مشترک برای نفراتی که قرار است به مسابقات کسب سهمیه اعزام شوند را در نظر داریم تا مطمئن‌تر تصمیم بگیریم.

کمرانی در پایان گفت: برای همه مردم دنیا و ورزشکاران آرزوی سلامتی دارم؛ امیدوارم با رعایت نکات بهداشتی از این بیماری همه‌گیر دور بمانند و سلامتی خود را حفظ کنند؛ کسانی که مبتلا شدند نیز بهبود پیدا کنند و دوباره در کنار هم زندگی را ادامه بدهیم.

  • 11:03
  • 1399/02/02
  • 37972