سید نعمت خلیفه؛

گذراندن دوره های کوچینگ، شرط مربیگری در رویدادهای بین‌المللی است

سیدنعمت خلیفه مدرس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: تنها مربیانی که موفق به کسب مدرک سطح یک شوند می‌توانند در تورنمنت G1 و G2 ورزشکار خود را کوچ کنند و همچنین کسانی که سطح دو را بگذارند در رویداد‌های G4 به بالا جواز نشستن روی صندلی مربیگری را دارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوره بین‌المللی کوچینگ قاره آسیا در سال 2020 طی روزهای 3 و 4 اسفندماه با حضور مدرسین فدراسیون جهانی تکواندو و به میزبانی فدراسیون تکواندو ایران برگزار خواهد شد.

سیدنعمت خلیفه عضو کمیته آموزش فدراسیون جهانی با اشاره به تدریس خود در دوره کوچینگ سطح یک قاره اروپا گفت: این دوره طی روزهای 12 و 13 بهمن‌‌ماه با حضور 200 مربی از اروپا برگزار شد و مربیانی که با موفقیت این دوره را پشت سر گذاشتند می‌توانند در رویدادهای فدراسیون جهانی حضور داشته باشند.

وی افزود: از امسال دوره های کوچینگ فدراسیون جهانی جایگزین لایسنس کورس‌هایی می‌شود که پیش از این قبل از هر رویداد برگزار می‌شد. این دوره‌ها در دو سطح برنامه ریزی شده و شرط حضور در رویدادهای بین‌المللی فدراسیون جهانی خواهد بود که سطح یک پیش نیاز سطح 2 بوده و برهمین اساس مربیان تیم‌های ملی برای حضور در مسابقات مختلف از جمله قهرمانی جهان، گرندپری‌ها بایستی هر دو سطح را با موفقیت بگذرانند.

خلیفه خاطرنشان کرد: یکی از شرایطی که فدراسیون جهانی برای این دوره‌های در نظر گرفته تدریس به زبان رسمی کشور میزبان علاوه بر زبان انگلیسی است تا مربیان بتوانند نکات لازم را به خوبی آموزش ببیند. میزبانی که ایران برای برگزاری این دوره اخذ کرده است فرصت خوبی است تا مربیان این مدرک را دریافت کنند چراکه مربی که این مدرک را نداشته باشد در آینده به هیچ عنوان نمی‌تواند در هیچ یک‌ از رویدادهای فدراسیون جهانی ثبت نام کنند.

عضو کمیته آموزش فدراسیون جهانی گفت: برنامه WT برگزاری دوره های کوچینگ به صورت متوالی در تمامی قاره ها است. بر همین اساس تا کنون مکزیک، مراکش، امارات، ترکیه و پرتغال میزبان این دوره بوده‌اند. با توجه به اینکه این دوره تا دو سال آینده برگزار نمی شود فرصت مناسبی است که تمام مربیان در این دوره حضور و مدرک معتبر دریافت کنند.

خلیفه افزود: مربیانی که موفق به کسب مدرک سطح یک می‌شوند می‌توانند در تورنمنت G1 و G2 ورزشکار خود راکوچ کنند و همچنین کسانی که سطح دو را بگذارند در رویداد‌های G4 به بالا جواز نشستن روی صندلی مربیگری را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون تکواندو با پیگیری و رایزنی صورت گرفته موفق به کسب میزبانی این دوره بین المللی شده است. مربیان ایرانی باید از این فرصت پیش آمده بهره لازم را ببرند چراکه هم در هزینه‌های آنها صرفه‌جویی می‌شود و هم اینکه اگر قرار باشد برای دریافت کارت گلوبال (GMS) ثبت نام کنند باید این دوره را گذرانده باشند در غیر این صورت به عنوان یک مربی از سوی فدراسیون جهانی مورد تایید نبوده و شناخته نمی شوند و به دنبال ان شانس حضور در رویدادهای بین‌المللی را از دست خواهند داد.

  • 15:35
  • 1398/11/15
  • 36703