عسکری: در دل تلخی‌های گرندپری روسیه اتفاقات شیرینی افتاد

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: قبلا هم گفته بودم کسانی می‌توانند در فینال گرندپری برنده باشند که تا آخرین لحظه بازی تمرکز خود را حفظ کنند و شش‌دانگ باشند. بچه‌ها مسابقاتی را که واگذار کردند که از حریفان خود جلو بودند، اما در چند لحظه تمرکز خود را از دست دادند و نتیجه عوض شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فریبرز عسکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،  در خصوص عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات فینال گرندپری اظهار داشت: قطعا با حضور 16 بازیکن برتر دنیا در هر وزن و اینکه هر مسابقه حکم یک فینال را دارد. گرندپری روسیه هم مسابقات سختی بود. خیلی از بزرگان تکواندو دنیا اینجا باختند. مسابقات بسیار سخت بود، اما یک تجربه بسیار خوب برای بچه‌ها بود که قبل از المپیک خودشان را محک جدی بزنند.

وی عنوان کرد: قبلا هم گفته بودم کسانی می‌توانند در فینال گرندپری برنده باشند که تا آخرین لحظه بازی تمرکز خود را حفظ کنند و شش‌دانگ باشند. بچه‌ها مسابقاتی را که واگذار کردند که از حریفان خود جلو بودند، اما در چند لحظه تمرکز خود را از دست دادند و مسابقه را واگذار کردند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: باید روی مشکلات و ضعف‌ها کار شود تا دیگر این اشکالات دیده نشود اگر چه بچه‌ها حریفان بسیار خوبی را نیز شکست دادند. روز گذشته سجاد مردانی برای رسیدن به نیمه‌نهایی سه قهرمان جهان و المپیک را شکست داد. مردانی روز نخست در تمام رقابت‌ها با گارد راست عقب به میدان رفت، اما مقابل «کیو دون» به دلیل اینکه حریف ضربات چرخشی خوبی داشت با گارد راست جلو بازی کرد تا ضربات چرخشی را با پای جلو ببندد.

عسکری با انتقاد از عملکرد داوری در مسابقات روز دوم گفت: نمی‌دانم چرا چیدمان داوری در روز دوم مسابقات به گونه‌ای بود که اصلا برای ما خوش‌یمن نبود. تمام ضربات مشت همزمان به سود حریفان کره‌ای سوئیچ ‌شد. داور اخطارهایی به مردانی داد که به جز اخطار اول همه یک طرفه بود. در صحنه‌ای که حریف کره‌ای ضربه چرخشی زد و به زمین خورد، سجاد بی‌تعادل شد و پای او به حریف برخورد کرد. در حالی که هیچ کسی و حتی داور این صحنه را ندید و به کره‌ای اخطار داد، اما در گوش داور چیزی گفته شد که این اخطار پاک و به مردانی داده شد.

وی خاطر نشان کرد: در تکواندو چنین چیزی نداریم و VAR وجود ندارد که در گوش داور نکته‌ای گفته شود. این مسائل شرایط بازی راعوض کرد، اما اینها جزو بازی است و نمی‌خواهیم چیزی را توجیه کنیم. امیدوار بودم مردانی با سه بازی درخشان خود امروز کار را با کسب سه سهمیه المپیک تمام کند. سجاد مردانی بدشانسی نیز آورده و 4 امتیاز با کسب سهمیه المپیک اختلاف دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو تاکید کرد: اگر در تورنمنت کرواسی حریف مکزیکی حرکت ناجوانمردانه را نمی‌کرد و خود را به زمین نمی‌انداخت، سجاد با کسب مدال طلا سهمیه المپیک را قطعی کرده بود. حرف من این است اگر قرار است در گوش داور چیزی گفته شود باید آنجا را نیز اعلام می‌کردند. در کرواسی مشت سجاد به کتف حریف مکزیکی خورد، اما حریف گلوی خود را گرفت و زمین انداخت تا ما تنها 4 امتیاز از آن رقابت‌ها کسب کنیم.

عسکری در خصوص عدم مدیریت ملی‌پوشان در این مسابقات را عنوان کرد: ایرادها را می‌پذیرم و قبول دارم باید روی ضعف‌ها کار کنیم. از طرفی باید در نظر گرفت میرهاشم حسینی مغلوب دایی هون لی و ژائو شد که هر کدام سابقه چند دوره قهرمانی جهان و المپیک و تجربه بیشتری از بازیکن ما دارند. حسینی در مسابقات قبلی این دو تکواندوکار را با غیرت شکست داده بود، اما میدان بزرگ روسیه برای او تجربه بزرگی شد.

وی خاطر نشان کرد: در دل تلخی‌های گرندپری روسیه اتفاقات شیرینی نیز افتاد. یکی از شیرینی‌ها این بود که میرهاشم در جایگاه ششم رنکینگ قرار گرفت و دیگر در المپیک در نیمه‌نهایی به دایی هون لی برخورد نخواهد کرد. حسینی قبل از مسابقات بزرگ المپیک یک میدان سخت و نفس‌گیری است، یک میدان بزرگ را در روسیه تجربه کرد تا روی ضعف‌های خود کار کند. این مسائل نقاط مثبت است و قرار نیست نقاط ضعف خود را نادیده بگیریم. در باد کسب سهمیه المپیک نخواهیم خوابید و از آن سرمست نمی‌شویم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک توسط سجاد مردانی با قهرمانی در گرنداسلم گفت: سجاد مردانی سال گذشته نشان داد که توانایی قهرمانی در گرنداسلم را دارد و در فینال گرندپری نیز فوق‌العاده مبارزه کرد. سجاد مسابقات گرندپری روسیه یکی از بهترین سجادهای سالیان اخیر بود، اما باید برای کسب سهمیه در چین نیز بجنگد. جنگ مردانی در گرند اسلم نیز با کیو دون این خواهد بود که رنکینگ اول گرنداسلم است و مردانی به عنوان نفر دوم رنکینگ باید این حریف را شکست دهد تا المپیکی شود. مردانی توان شکست حریف کره‌ای را دارد و امیدوارم خدا نیز کمک کند تا در روز مسابقه گرفتار قضا و قدر نشویم و سهمیه سوم را کسب کنیم.

  • 10:58
  • 1398/09/17
  • 23618