تکواندو، ردپای کربن را پاک کرد

جایزه "کاهش رد پای کربن"، به پاس پایبندی فدراسیون جهانی تکواندو در پایدارسازی گازهای گلخانه‌ای جو زمین، به این فدراسیون اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، کمیته بین‌المللی المپیک با همراهی کمپانی "داو"، به پاس تعهد و پایبندی فدراسیون جهانی در پایدارسازی گازهای گلخانه‌ای و با هدف جلوگیری از مشکلات آتی آب و هوایی در جهان، جایزه "کاهش ردپای کربن" را به این فدراسیون اهدا کرد.

دکتر چانگ وان چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو، اردیبهشت ماه و در حاشیه برگزاری رقابت‌های جهانی منچستر، کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل را در حضور توماس باخ امضا کرد و پیرو آن، 8 آبان ماه طی مراسمی در لوزان سوییس، نشان افتخاری به فدراسیون تکواندو تقدیم شد. فدراسیون جهانی تکواندو یکی از ۱۰ فدراسیون بین‌المللی است که برنده جایزه فدراسیون پاک و برتر به عنوان پیشرو در ارائه ابتکارات پایدار اقلیمی  شد.

 دکتر چو گفت: "افتخار بزرگی است که کار ارزنده فدراسیون جهانی تکواندو در زمینه کاهش آلاینده‌های کربنی و ابتکارات اقلیم پاک دیده شده و کمیته بین‌المللی المپیک این جایزه را شایسته فدراسیون ما دانسته است. ما همیشه به وظایف خود نسبت به آب و هوای پاک متعهد هستیم و کره زمین را برای تمام ساکنان، محلی امن و به دور از آلودگی می خواهیم."

کمیته بین‌المللی المپیک تمام فدراسیون‌های بین‌المللی و ملی را تشویق می‌کند برای کمک به تعادل انتشار کربن، طرح‌ها و اقدامات موثر خود را به صورت سالانه ارائه دهند و خود را ملزم به پیروی از آن بدانند.

کنوانسیون تغییرات اقلیمی(UNFCCC)، معاهده‌ای بین المللی است که توسط بخش محیط زیست سازمان ملل متحد اداره می‌شود و حامی پایدارسازی مقدار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین برای جلوگیری از انتشار آلودگی در جهان است.

فدراسیون‌های بین‌المللی سوارکاری، سامبو، اسکی، گلف، هاکی روی یخ، قایقرانی سیلینگ(بادبانی)، قایقرانی رویینگ(پارویی)، جهت‌‌یابی  و فدراسیون جهانی تکواندو، 10 فدراسیون فعال ورزشی هستند که به دلیل تعهداتشان نسبت به اقدامات آب و هوایی، گواهی و نشان افتخار دریافت کرده‌اند.

  • 08:32
  • 1398/08/14
  • 13609