مک نیش، جنگجویی سازگار با شرایط  

در مسابقات گرندپری ژاپن به‌ ویژه در روز اول، مبارزات حساسی از تکواندوکاران برتر دنیا را شاهد بودیم؛ اما نفسگیرترین این رقابت‌ها، فینال مردان وزن 68- کیلوگرم بود که در آن، "کریستین مک نیش" انگلیسی  در دیداری حساس مقابل "میرهاشم حسینی" قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دومین مرحله مسابقات گرندپری 2019 که در چیبا ژاپن برگزار شد، دیدارهای حساسی از نخبگان تکواندو جهان را به نمایش گذاشت.

در این سری از مسابقات گرندپری و به‌ ویژه در روز اول، مبارزات حساسی از تکواندوکاران برتر دنیا را شاهد بودیم؛ اما نفسگیرترین این رقابت‌ها، فینال مردان وزن 68- کیلوگرم بود که در آن، "کریستین مک نیش" انگلیسی  در دیداری حساس مقابل "میرهاشم حسینی" قرار گرفت. 

تکواندو غیرقابل پیش‌بینی است

راند اول با ضربات پی در پی هر دو تکواندوکار شروع شد و با نتیجه 11 بر 9 به نفع مک نیش انگلیسی به پایان رسید.

در راند دوم شاهد تلاش بیشتر هر دو هوگوپوش بودیم؛ یک ضربه محکم از مک نیش به صورت میرهاشم و درخواست ویدئوچک و اخطار و دوباره مبارزه و و ضربات سر و بالا رفتن امتیازات یکی پس از دیگری. امتیاز 9 -13 تبدیل شد به 10-13 و سپس با تساوی 13-13 امید در دل ایرانیان جوانه زد اما این راند نیز به نفع کریستین با امتیاز 14-15 به پایان رسید.

دو قهرمان راند سوم را با انرژی آغاز کردند و آثار خستگی در چهره هیچکدام دیده نمی‌شد. دو راند نفسگیر قبلی ذره‌ای آنها را خسته نکرده بود. تابلوی امتیازات 19-19 را اعلام کرد. یک مشت اتفاقی دیگر و یک خطای مسلم دیگر و بالاخره داور برای مک نیش کارت قرمز کشید. امتیازات به 19-20 رسید، درحالی که تنها یک دقیقه به پایان مبارزه باقی مانده بود.     

در طول تاریخ تکواندو، کمتر کسی چنین یک دقیقه عجیبی را به چشم دیده است. به طرز شگفت انگیزی ورق برگشت. میرهاشم همچون جنگجویی منتقم، از ثانیه‌های نهایی بهترین استفاده را کرد. امتیازات به سرعت تغییر می‌کرد. 25 ثانیه زمان باقی مانده بود که مربی انگلیسی درخواست ویدئو چک داد. درخواستش رد شد و دیگر مک نیش خسته شده بود. تکواندوکار انگلیسی سعی کرد با یک ضربه به سر حریف، امتیاز کسب کند که  موفق نشد و به زمین افتاد.       

این فیلم حماسی با نتیجه 20-36 به پایان رسید و میرهاشم حسینی از ایران، پیروز این رقابت تاریخی بود.  

جنگیدن، در خون من است

جنگجوی انگلیسی هیچ‌وقت مایوس نمی‌شود؛ کریستین مک نیش گفت: "یکی از بهترین رقابت‌های من، مبارزه‌ام مقابل میرهاشم حسینی در گرندپری ژاپن بود. من با تمام وجود جنگیدم و خوشحالم که چنین تجربه ای دارم."  

مک نیش گفت: " از ابتدای مبارزه، شروع کردم به امتیاز دادن به حریف. با این اشتباه، کم کم آرامشم را از دست داده و عصبی شده بودم. روی مبارزه تسلط نداشتم و خودم باعث شدم حریف بر من مسلط شود."

با این حال، کریستین جوان هنوز فرصت‌های بسیاری پیش رو دارد. 22ساله و اهل لندن است و به قول خودش مبارزه و خصلت جنگندگی در رگ او جریان دارد. به پیروی از پدر رزمی کارش، مبارزه را با کیک بوکسینگ شروع کرد و از سال 2013  رشته ورزشی اش را به تکواندو تغییر داد.

وقتی از او در خصوص تغییر رشته ورزشی‌اش سوال شد، پاسخ داد: " گذار از یک رشته رزمی به رشته رزمی دیگر، چالش بزرگی نیست و برای من که قدرت یادگیری بالایی دارم و سریع با شرایط سازگار می‌شوم، بسیار راحت بود."

کارنامه افتخارات کریستین مک نیش پربار است؛ اما مهم‌ترین مدال‌هایی که  کسب کرده است، عبارتند از مدال طلای المپیک نوجوانان نانجینگ 2014، مدال برنز گرندپری مسکو 2017، مدال طلای قهرمانی اروپا کازان 2018 و مدال نقره گرندپری چیبا 2019.

 سال آینده در توکیو خواهم بود

او در پاسخ به این‌ سوال که وضعیت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: قطعا کنترل با پا را زیاد در مبارزات من می بینید اما هر حرکت پویا در فاصله نزدیک را دوست دارم.

وی گفت: آنقدر که خودم را ارزیابی‌ می کنم به حریفانم توجهی ندارم. من یک جنگجو هستم و کارم مبارزه کردن است‌؛ بی‌توجه به رقیب. پدرم همیشه مرا  قهرمان  صدا می زند.

اگرچه تا کسب نتیجه و پرکردن امتیازاتش در رقابت‌ها شرکت می‌کند اما راهیابی او به المپیک توکیو بسیار دور از ذهن است: در تیم ملی  تکواندو کشور انگلیس، من و قهرمان جهان بردلی سیندن در یک وزن مبارزه می‌کنیم و طبق قوانین فدراسیون جهانی، هر کشور می تواند تنها یک نفر در هر وزن المپیکی معرفی کند.

به گفته مک نیش، وی تابستان آینده در توکیو حضور دارد و از نزدیک بازی‌ها را دنبال می‌کند.

  • 14:47
  • 1398/08/11
  • 13335