حضور پاراتکواندو در بازی‌های پاراآسیا 2022 قطعی شد

پاراتکواندو با رای قطعی کمیته پارالمپیک آسیا (APC) به طور رسمی مجوز حضور در بازی‌های پاراآسیایی 2022 را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی سال 2022 در شهر "هنگژو" چین برگزار می‌شود و پاراتکواندو برای اولین مرتبه مجوز حضور در این بازی‌ها را از کمیته بین‌المللی پارالمپیک کسب کرد.

محبوبیت جهانی رشته  تکواندو و پیشرفت روزافزون پاراتکواندو در دنیا و مقام‌های چشمگیر ورزشکاران این رشته باعث شد کمیته بین‌المللی پارالمپیک چنین تصمیمی بگیرد و شهر "هنگژو" چین در تاریخ 9 تا 15 اکتبر سال 2022 مملو از فریاد شادی هواداران پاراتکواندو شود.

پیش از این، بازی‌های پارا پن امریکن و بازی‌های پارا آفریقا شاهد رقابت‌های بی‌نظیر پاراتکواندوکاران بود. سال آینده نیز برای نخستین بار پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک توکیو حضور خواهد داشت و از هم اکنون نیز مجوز ورود به پارالمپیک 2024 پاریس را کسب کرده است.

دکتر چانگ وان چو، رییس فدراسیون جهانی تکواندو در خصوص رای کمیته مبنی بر حضور پاراتکواندو در بازی‌های پارا آسیا گفت: افتخار بزرگی نصیب ما شده و خانواده بزرگ تکواندو و پاراتکواندو از کمیته پارالمپیک آسیا تشکر می کند که چنین امتیاز به حقی را به ما اعطا کرده است. پایبندی به تعهدات از سوی ما و حضور چشمگیر پاراتکواندو در این آوردگاه، به آنها اثبات خواهد کرد که تصمیمشان کاملا درست و بجا بوده است. ما آماده همکاری با کمیته پارالمپیک آسیا APC))هستیم و یقین داریم  با اقتدار به موفقیت‌های بزرگی دست خواهیم یافت. پاراتکواندو یک ورزش مهیج و شادی بخش است و مردم سراسر دنیا قبلا چنین رقابت‌های مفرح و زیبایی را در بازی‌های پارا آسیا شاهد نبوده‌اند. مطمئن هستم  پاراتکواندوکاران عزیز ما در سال 2022 بازی‌های بی نظیری را به نمایش می‌گذارند.

  • 08:16
  • 1398/07/21
  • 17519