فرهادیان: دختران تکواندو ایران در ازبکستان حماسه آفریدند

آرش فرهادیان، رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: دختران ما در تاشکند ازبکستان حماسه آفریدند و این در حالی بود که سطح برگزاری این مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت شده بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، آرش فرهادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم‌های دختران و پسران تکواندو ایران در مسابقات قهرمانی نونهالان جهان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان در رده نونهالان هر دوره نسبت به دوره گذشته متفاوت‌تر است و شاهد رشد فنی مسابقات بودیم. با توجه به اینکه در بخشی از رقابت‌های رده سنی بزرگسالان در کنار تیم ملی حضور داشتم، به جرأت عنوان می‌کنم که سطح فنی مسابقات نونهالان اختلاف چندانی با رقابت‌های بزرگسالان ندارد.

وی تصریح کرد: تکواندوکاران در این مسابقات خیلی خوب کار می‌کردند و کشورها نشان دادند که خیلی در رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری داشته و قدرتمند شده‌اند. با این شرایط تیم ما در بخش دختران خیلی ویژه  بود و با کسب شش مدال طلا و یک مدال نقره موفق به خلق یک شگفتی بزرگ و شاهکار شد. در بخش پسران اما انتظار فدراسیون تکواندو بیشتر بود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و تیم ما نایب قهرمان شد. هر چند این عنوان نایب قهرمانی ارزشمند است.

رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو با تمجید مجدد از دستاورد دختران تکواندوکار گفت: دختران ما در تاشکند ازبکستان حماسه آفریدند و این در حالی بود که سطح برگزاری این مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت شده بود. دختران ما با کسب 818 امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند و تیم تایلند با کسب 366 امتیاز نایب قهرمان شد و کره جنوبی به عنوان تیم سوم تنها به 197 امتیاز رسید که این فاصله امتیازی بسیار برای ما ارزشمند بود. 

فرهادیان تصریح کرد: در بخش دختران تنها چهار کشور موفق به کسب مدال طلا شدند. که در این میان شش مدال طلا به ایران رسید و تایلند دو مدال طلا کسب کرد. تیم‌های ترکیه و آمریکا نیز دیگر کشورهایی بودند که موفق به کسب مدال طلا شدند. با اتفاقاتی که در این مسابقات افتاد می‌توانیم این نوید را به جامعه تکواندو به خصوص بخش بانوان بدهیم که شاید در سال‌های آتی کیمیا علیزاده‌های زیادی از تیم‌های دختران ما بیرون بیایند و ورزشکاران قدرتمندی را در بخش بانوان به جامعه ورزش کشور تحویل بدهیم.

وی درباره برنامه‌های فدراسیون تکواندو برای تداوم روند رشد تیم‌های پایه کشورمان عنوان کرد: نه فقط جامعه رسانه‌ای بلکه تمام مردم عزیز کشور حق دارند تا از سرنوشت قهرمانانی که در رده سنی پایه با زحمت و تلاش به این موفقیت رسیدند، اطلاع داشته باشند. اگر عمری و توانی باقی باشد، این برنامه‌ریزی انجام شده است تا بچه‌های نونهالان و نوجوانان تا رده سنی امید و بزرگسالان حمایت شوند.

رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: در مسابقات قهرمانی جهان در صحبتی که با رییس فدراسیون داشتیم، به دنبال این بودیم که  شرایطی را فراهم کنیم تا این افتخارآفرینان از تمرینات و رقابت‌ها فاصله نگیرند. هر چند که متاسفانه وضعیت اقتصادی کشورمان به خصوص در بخش ورزش شرایط مطلوب ندارد و اگر مسئولان کشورمان توجه‌ بیشتری داشته باشند، ما می‌توانیم افتخارات بیشتری را کسب کنیم. با این وجود حتماً برنامه‌ای برای پشتیباتی و حمایت از این عزیزان خواهد داشت تا از افتخارآفرینی این ورزشکاران خوب کشورمان در رده‌های سنی بالاتر نیز بهره‌مند شویم.

فرهادیان در مورد توقعات بیشتر از تیم پسران گفت: وضعیت رقابت‌های نونهالان خصوصاً در بخش پسران متفاوت شده و به لحاظ فنی سطح مسابقات با گذشته فرق کرده است. البته به دنبال توجیه نتیجه کسب شده نیستیم و حتماً باید نتیجه بهتری را کسب می‌کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار داشتیم مدال‌های طلای بیشتری را کسب و امتیازات بهتری را به دست بیاوریم. البته نباید فراموش کنیم در این رقابت‌های مهم و ارزشمند برخی از قدرت‌های تکواندو دنیا مثل کره جنوبی حرفی برای گفتن نداشتند. کره‌ای‌ها به عنوان صاحب این رشته تنها با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز به مقام هشتم رسیدند. با تمام این تفاسیر قطعاً تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در دوره‌های آینده مجدداً عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کنیم.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو با گلایه از مسئولان سفارت ایران در ازبکستان گفت: با وجود تماس رایزن فرهنگی با ما، متأسفانه هیچ شخصی از طرف سفارت در این هشت روز در سالن حاضر نشد و حتی برای تشویق ورزشکاران هماهنگی صورت نگرفت. این در شرایطی بود که برخی از سفرای کشورها مانند سفیر کره جنوبی و چند کشور دیگر در سالن حاضر شدند. قطعاً این عزیزان نیز گرفتار بودند، اما می‌توانستند یک نفر را هماهنگ کنند تا به ما سر بزند و این حداقل توقع ما از آنها بود.

فرهادیان در پایان خاطر نشان کرد: باید از کادرفنی تیم‌های ملی و بخش بانوان فدراسیون به خاطر زحمت‌ها و کسب این افتخارات تشکر کنم. امیدوارم مجموعه تلاش‌هایی که برای کسب این افتخارات انجام شده است باعث خوشحالی مردم کشورمان شده باشد. در مسابقات نونهالان جهان 20 مدال طلا میان کشورهای مختلف توزیع شد که ما موفق به کسب هفت مدال طلا شدیم. قطعاً در آینده تلاش خواهیم کرد تا تکواندو مجدداً دل مردم کشورمان را شاد کند.

  • 10:20
  • 1398/05/22
  • 13313