سروی: عملکرد دختران تکواندو ایران در مسابقات آسیایی بی‌نظیر بود/ تمام توان خود را برای موفقیت در مسابقات جهانی به کار می‌گیریم

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: خدا را شکر عملکرد دختران ایران بی‌نظیر بود و بچه‌ها با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون و اردوهای مستمر توانستند توانانیی واقعی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، زهرا سروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قهرمانی تیم‌های نونهالان و نوجوانان دختر تکواندو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: خدا را شکر عملکرد دختران ایران بی‌نظیر بود و بچه‌ها با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون و اردوهای مستمر توانستند توانایی واقعی خود را به نمایش بگذارند. بارها و بارها در این مسابقات پرچم کشورمان در سالن محل برگزاری مسابقات به اهتزاز در آمد و تمام آسیا به احترام سرود مقدس کشورمان  به پا خواست.

وی در خصوص انتخاب ندا زارع و اعظم درستی به عنوان بهترین مربی بانوان آسیا در رده نوجوانان و نونهالان عنوان کرد: برای اولین بار است که در هر دو رده مربیان ایرانی بهترین مربی مسابقات شدند. البته متاسفانه هنوز اعمال نظر کره‌ای‌ها وجود دارد و بهترین بازیکن مسابقات کسی انتخاب شد که از نماینده ما در دیدار نهایی شکست خورده بود. وقتی ما در خصوص منطق این انتخاب سوال کردیم به ما جواب دادند که این بازیکن تا قبل از دیدار فینال عملکرد خوبی داشت و ما خواستیم به عملکرد او توجه کنیم. در حالی که حق بازیکن ما ضایع شد.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو تاکید کرد: در بخش آقایان نیز زوار، سرمربی تیم پسران نوجوان با وجود کسب 10 مدال و قهرمانی مسابقات به عنوان بهترین مربی انتخاب نشد و مربی کره‌ای به این عنوان رسید. عملکرد بانوان ما به قدری برای مسئولان برگزاری مسابقات جالب بود که دیگر نتوانستند در این بخش ورود کنند و به شایستگی مربیان ما توجه نشان دادند.

سروی در خصوص شکست مهلا مومن‌زاده نایب قهرمان جهان در رده بزرگسالان در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: ترجیح من پرداختن به نکات مثبت است، اما وقتی مومن‌زاده نایب قهرمان جهان می‌شود او را به بالاترین نقطه می‌رسانیم و با یک شکست نیز نباید او را زیر سوال ببریم. مهلا مومن‌زاده یک قهرمان ارزشمند برای تکواندو ایران است و با یک باخت چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌شود. مومن‌زاده دختر توانمندی است و به امید خدا عملکردش در مسابقات آتی به گونه‌ای خواهد بود که مردم را شاد کند. شکست مومن‌زاده نشان داد سطح مسابقات چه قدر بالا بود و قطعا مهلا در مسابقات آینده دوباره جبران خواهد کرد.

وی در خصوص آینده تکواندو بانوان ایران با توجه به موفقیت‌ در رده‌های پایه تاکید کرد: از روزی که کار خود را در بخش مدیریتی فدراسیون آغاز کردم، اعتقاد داشتم که در ایران پتانسیل‌هایی داریم که قطعا اگر فضا و بستر برای آنها مهیا باشد می‌توانند بهترین‌های دنیا باشند. به لطف خدا این موضوع را در بحث نونهالان و نوجوانان و حتی بزرگسالان ثابت کردیم و هنوز هم با اطمینان می‌گویم که به زمان نیاز داریم تا این نسل به مرور به رده سنی بزرگسالان انتقال پیدا کنند تا بتوانند آنجا هم عملکرد خوبی داشته باشند و مردم را خوشحال کنند.  

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو در خصوص پیش‌بینی عملکرد تیم نونهالان در مسابقات جهانی که در 10 روز آینده برگزار خواهد شد و ریکاوری تیم، گفت: ما در تیم جهانی تنها سه ورزشکار مشترک با تیم آسیایی داریم و 70 درصد ترکیب ما کاملا جدا است. برای ریکاوری آنها هم از همان روزهایی ابتدایی که انتخابی را برگزار کردیم با اساتید به لحاظ علمی مشورت کردیم. عملکرد این سه نفر نیز نشان داد که تصمیم ما کاملا درست بوده است و کادرفنی نیز با توجه به اطلاع از حضور آنها در مسابقات جهانی، برای ریکاوری آنها برنامه‌ریزی کرد.

سروی در پایان یادآور شد: امیدوارم تیم جهانی نیز عملکرد موفقی داشته باشد. قطعا سطح رقابت‌های جهانی حتی با وجود حضور بهترین‌ها از قاره آسیا با مسابقات آسیای متفاوت است، اما  تمام توان خود را برای موفقیت به کار خواهیم گرفت. اعتقاد ما این است که هیچ وقت ورزشکار را به خاطر مدال تحت فشار نگذاریم و تنها به دنبال این هستیم عملکرد داخلی خود را در مسابقات برون مرزی نیز به نمایش بگذاریم. ایمان داریم که توانمندی بچه‌های ما رقابت با بهترین‌های دنیا است.

  • 10:15
  • 1398/05/06
  • 12643