سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا 2019 – اردن؛

طوفان شیر بچه های ایران در قاره آسیا / سومین قهرمانی ایران با 16 مدال رنگارنگ

در پایان سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا، تیم‌ملی تکواندو کشورمان در مجموع دختران و پسران با کسب 9 مدال طلا، 2 نقره، 5 برنز و 148 امتیاز توانست برای سومین دوره متوالی قهرمانی قاره کهن را به نام خود ثبت کرده و با شایستگی قهرمان آسیا شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا با حضور 233 تکواندوکار از روز گذشته (سه شنبه - یکم مردادماه) به میزبانی "امان" اردن آغاز و دقایقی پیش با تداوم قهرمانی مقتدرانه دختران و پسران کشورمان به پایان رسید.

در پایان این دوره از رقابت ها، تیم‌ملی تکواندو کشورمان در مجموع دختران و پسران با کسب 9 مدال طلا، 2 نقره، 5 برنز و 148 امتیاز توانست برای سومین دوره متوالی قهرمانی قاره کهن را به نام خود ثبت کرده  و با شایستگی قهرمان آسیا شود.

کره جنوبی با 4 مدال طلا، 5 نقره، 3 برنز و 109 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و تایلند با 4 طلا، 4 نقره، 3 برنز و 92 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. چین تایپه و قزاقستان به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

در بخش پسران ملی‌پوشان با غیرت ایران با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره، 3 برنز و 78 امتیاز توانستند  آقایی خود بر تکواندو آسیا را تداوم بخشیده و بر سکوی قهرمانی آسیا بایستند.کره جنوبی با 3 مدال طلا، 2 برنز و 55 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تیم تایلند با یک مدال طلا، 3 نقره،2 برنز و 44 امتیاز سوم شد. تیم‌های چین تایپه و قزاقستان به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

هدایت تیم نونهالان پسر برعهده مرتضی کریمی به عنوان سرمربی، یوسف جنگجو و جواد خاوری به عنوان مربیان است.

دختران شایسته کشورمان نیز توانستند برای سومین بار و با کسب 5 مدال طلا، 2 برنز و 70 امتیاز عنوان قهرمانی آسیا را کسب نمایند. تیم کره جنوبی با یک مدال طلا، 5 نقره، یک برنز و54 امتیاز نایب قهرمان شد و تایلند نیز با 3 مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 48 امتیاز بر سکوی سومی ایستاد. تیم های قزاقستان و چین تایپه نیز به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

هدایت تیم دختران برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی، محبوبه محمدنژاد و راضیه آقاجان‌پور به عنوان مربیان است.

اسامی مدال آوران این دوره از رقابت‌ها///

«گروه پسران»

طلا: ماهان باقری - حمیدرضا جعفری - کمیل غدیری - نیما محمد یاری

نقره: ابوالفضل زندی - حسین فتحی 

برنز: متین رضایی - امیدرضا رحیمی - مهدی شاه نظری

 

«گروه دختران»

طلا: مونا عبری - مهدیس علیزاده - ساناز عباس پور - مبینا نعمت زاده - پونه جعفر صالحی

برنز: بیتا توپچیان - فاطمه رحمانی

گفتنی است؛ تیم ملی تکواندو نونهالان کشورمان با حمایت بانک صادرات ایران در این رقابت ها حضور پیدا کرد.

افتخارآفرینان تکواندو ساعت 4:30 بامداد جمعه - 4 مردادماه از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد ایران می شوند.


  • 18:32
  • 1398/05/02
  • 51439