مردانی: پومسه‌روهای کشورمان تنها باید به خودباوری برسند/  تجربه امتیاز بزرگی برای ورزشکاران است

سرمربی تیم پومسه زنان دانشجو گفت: بچه‌ها از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و تنها باید به خود باوری لازم برسند تا بتوانند بر شیاپچانگ توانایی خود را به نمایش بگذارند.

مهسا مردانی سرمربی تیم پومسه زنان اعزامی به سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد 2019 – ایتالیا در آخرین روزهای باقی‌مانده به آغاز این رقابت‌ها در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: اردوی آماده سازی تیم را از 9 اردیبهشت‌ماه با 6 پومسه‌رو آغاز کردیم و پس از 12 جلسه تمرینی با برگزاری مسابقات انتخابی تکلیف نفرات اعزامی مشخص شد.

وی افزود: بازی‌های یونیورسیاد سطح فنی بالایی دارد و در این دوره نیز نحوه برگزاری متفاوت است؛ در مراحل مقدماتی تنها فرم‌های استاندارد اجرا می‌شود اما در فینال علاوه بر این فرم، پومسه‌رو ها می‌بایست فرم ابداعی نیز اجرا نمایند. برهمین اساس بر این بخش تمرکز زیادی داشتیم که خدا را شکر رضایت بخش بود و اکنون بچه‌ها به آمادگی کامل رسیده‌اند.

سرمربی تیم پومسه زنان دانشجویان گفت: بچه ها از نظر روانی نیز در جایگاه خوبی قرار دارند و سعی کردیم تمرینات را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا از نظر روحی هم بتوانند مهارت لازم را کسب کرده و در میدان رقابت‌ها با توجه به جوی که حاکم  است بتوانند فرم‌ها را به نحو احسن اجرا نمایند.

مردانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پومسه‌روها باید به اجرای فرم بپردازند اعتماد به نفس و مهارت کنترل استرس نقش به سزایی در عملکرد تیم‌ها دارد. همچنین تجربه‌ای که این نفرات در اختیار دارند امتیاز بزرگی برای آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به به مهم‌ترین رقبای کشورمان گفت: با توجه به اینکه مسابقات در دو فرم استاندارد و ابداعی برگزار می‌شود و کشورهای اروپایی در بخش ابداعی در جایگاه بالایی قرار دارند از حریفان قدرتمند ما به حساب می‌آیند اما بچه‌های ما نیز هیچ چیز کم ندارد و ما تمام تلاشمان را در این مدت به کار گرفته‌ایم. کره‌جنوبی، فیلیپین، اسپاانیا، چین، چین تایپه و ایتالیا نیز دیگر رقبیان مطرح ما هستند.

سرمربی تیم پومسه دانشجویان اینطور ادامه داد: باتوجه به اینکه در پومسه 6 نمره به بحث اجرا و 4 نمره به دقت ورزشکار تعلق می‌گیرد، بخش اجرایی خیلی مهم است و بدون شک نظر یک داور راجع به بازیکن می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. من معتقدم داوری هم در نتیجه دخیل است اما از نظر فنی باید در سطحی قرار بگیریم که اجازه ندهیم داوری تاثیرگذار باشد و اختلاف امتیاز را بالا ببریم چراکه بارها شاهد بودیم که اختلافات بسیار ناچیز باعث شده رنگ مدال تغییر کند یا حتی از کسب مدال باز بمانیم. بچه‌ها از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و تنها باید به خود باوری لازم برسند تا بتوانند بر شیاپچانگ توانایی خود را به نمایش بگذارند.

مردانی در پایان گفت: بچه‌ها تمرینات سخت و فشرده‌ای را پشت سر گذاشتند و میدان بزرگی را پیش‌رو دارند؛ از تمام کسانی که ما را در این مدت حمایت کردند تشکر می کنم و از بچه‌ها می‌خواهم این فرصت را غنیمت بدانند و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند؛ امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم.

  • 12:58
  • 1398/04/10
  • 18908