از سوی فدراسیون جهانی صورت گرفت؛

بررسی تکواندوکاران 4 وزن دوم مسابقات قهرمانی جهان 2019 در گروه زنان

فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی تکواندوکاران اوزان 62-، 67-، 73- و 73+ کیلوگرم گروه زنان پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ماه به میزبانی "منچستر" انگلیس برگزار می‌شود.

فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی تکواندوکاران اوزان 62-، 67-، 73- و 73+ کیلوگرم گروه زنان پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

وزن 62- کیلوگرم:

"آیرم یامان" از تیم قدرتمند ترکیه بیشترین شانس صعود در این وزن را دارد؛ او در کارنامه افتخاراتش مدال طلای گرنداِسلم 2017 ووشی و سال بعد از آن دو عنوان قهرمانی گرندپری مسکو و تائویوان را به ثبت رسانده است. 
"یامان" قهرمان جهانی 2015 – چلیابینسک را در کارنامه دارد و در رنک جهانی نیز صدرنشین است. او با تجربه و مهارت بی‌نظیرش در این دوره نیز می‌تواند مدال خوشرنگ طلا را کسب نماید. هرچند هوگوپوشان دیگری نیز هستند که برای پیروزی در ای رویداد حضور پیدا می‌کنند. "دا یئونگ کیم" از کره‌جنوبی، "زونگ شی لو" از چین و "ماگدا ویت هینین" از فرانسه رقبای سرسخت یامان هستند. 


وزن 67- کیلوگرم:

هواداران ورزش همیشه عاشق رقابت‌های جذاب میان دو قهرمان بزرگ هستند؛ برای مثال در رشته تنیس، "راجر فدرر" مقابل "رافائل نادال"، در رشته بوکس "ری لئونارد" مقابل "روبرتو دوران" و در فوتبال "کریستین رونالدو" مقابل لیونل مسی. در رشته تکواندو نیز یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها، دیدار "روث گباگبی" مقابل "لارن ویلیامز" است که علاقمندان را محو تماشای پیکارشان می‌کنند. در مسابقات جهانی 2019 نیز این دو رقیب سرسخت در یک وزن با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

"ویلیامز" در سال های 2014 و 2016 طلای رقابت‌های جهانی نوجوانان را کسب کرد و در سال 2018 طلای مسابقات گرنداسلم را به گردن آویخت؛ سال گذشته نیز مدال طلای گرندپری منچستر را کسب کرد.

"گباگبی"، رقیب قدرتمند ویلیامز هم کارنامه افتخاراتش پربار است؛ مدال برنز بازی‌های المپیک ریو 2016، طلای قهرمانی جهان 2017، همچنین طلای گرندپری 2017- مسکو و طلای گرنداسلم 2017 - ووشی را بدست آورده است.

این رقابت جذاب در صورتیکه به مرحله فینال برسد تماشاگران بسیاری را بر صندلی‌های سالن برگزاری مسابقات میخکوب خواهد کرد. هر دوی آنها بسیار تکنیکی کار می‌کنند اما غیر از تکنیک‌های منحصر به فردشان آنها بسیار تهاجمی مبارزه کرده که در میان زنان هوگوپوش این موضوع کمتر دیده می‌شود.

طی دو سال گذشته، ویلیامز در مبارزات جذاب خود خوش درخشید و همیشه دستانش با افتخار بالا بود؛ در مسابقات گرندپری 2017 - لندن، با امتیاز بالایی قهرمان شد اما همان سال و در مرحله فینال گرندپری آبیجان، گباگبی او را در خانه خود شکست داد. همچنین در گرندپری - رم و گرند اسلم – ووشی سال 2018 ویلیامز دست پر از شیاپ‌چانگ خارج شد.

"هابی نیار" از فرانسه دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ریو 2016 که سال گذشته پس از یک آسیب دیدگی شدید و دوره استراحت طولانی به شیاپ‌چانگ برگشت، "نور تاتار" از ترکیه و "جان دی کیم" از کره جنوبی از دیگر رقبای سرسخت این وزن هستند.


وزن 73- کیلوگرم: 

"دابین لی" کره‌ای در اولین تجربه مسابقات جهانی با هدف کسب مدال طلا قدم به روی شیاپچانگ منچستر خواهد گذاشت. او در این پیکارها رقبای قدرتمندی همچون "نافیا کاس" ترک، قهرمان پرتجربه ای که مدال های فراوانی در کارنامه دارد، "ماریا اسپینوزا" مکزیکی دارنده مدال برنز قهرمانی 2017 و "ملیکا ماندیک"صرب قهرمان جهان و قهرمان المپیک را پیش رو دارد.

در گرندپری تائویوان 2018 لی بعد از پیروزی مقابل "بیانکا والکدن" مقام قهرمانی را به دست آورد اما امسال باید با ماندیک که رنکینگ بالا و قطاری از افتخارات و مدال‌ها را در کارنامه خود دارد و اسپینوزا که ضربات قوی او در سطح جهانی زبانزد است، مبارزه کند.


وزن 73+ کیلوگرم:

این وزن چندین تکواندوکار سرسخت و قوی همچون "شوئین ژنگ" قهرمان المپیک ریو 2016 از چین و "بیانکا والکدن" از بریتانیا دارنده دو عنوان قهرمانی جهان در چلیابینسک 2015 و موجو 2017 را دارد.

ژنگ با قامتی بلندتر در نیمه نهایی بازی‌های المپیک 2016 واکدن را شکست داد اما بیانکا در سال 2017 پیروز مسابقات گرندپری شد و قهرمانی خود را جشن گرفت. والکدن همچنین سال 2018 را با پیروزی‌های متوالی در گرنداِسلم به پایان برد.

 

  • 10:29
  • 1398/02/07
  • 17148